Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Hatékony-e (ráfordítás / eredmény) az Internet Fiesta?

  • • Igen, a használók kedvelik, a könyvtárak neve jól forog általa.
  • • Nem a hatékonyság számít, csak a pénz eltapsolása.
  • • Nem oszt, nem szoroz.
  • • Az internetet a népek nem a könyvtárból tanulják.
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


10 perces nemzetközi könyvtáros #4: Készíts tervet a közösségi médiára (IFLA-javaslat) (olvasóink szavazatára)

A sorozat korábbi cikkeiben az IFLA bemutatta, hogy hogyan használjunk digitális eszközöket, hogy felhívjuk a figyelmet a könyvtárakra és azok szolgáltatásaira. Szó volt arról is, hogy hogyan fejleszthető az internetes elérhetőség, illetve hogyan találnak meg minket könnyen a keresőmotorok.
A közösségi média használata azonban nem csak annyi, hogy megtalálható a könyvtár az interneten. Ha jól használjuk, akkor egy nagyszerű módszer lehet arra, hogy bevonzzuk az embereket a könyvtárba, vagy legalább annak weboldalára. Ezért az IFLA legújabb cikke azt mutatja be, hogy hogyan hozzunk létre egy tervet a közösségi média használatára.
A legfontosabb szempontok:
- Gondold át, hogy kit szeretnél elérni. A már meglévő vagy új használókat?
- Gondold át, hogy mit szeretnél elérni a közösségi médián keresztül.
- Melyik felület lenne számodra a legjobb? Ha szakembereket szeretnél elérni, akkor a LinkedIn lehet a legjobb választás. Az idősebbek Facebookot használnak, míg a fiatalabbak inkább az Instagramot.
- Használd a felület analitikai eszközeit. Ezekből megtudhatod, hogy melyik posztok a leghatásosabbak. Fontos lehet a téma, a stílus, a felhasznált képek és a napszak, amikor posztoljuk.
- Tervezz rendszeres tartalmat, amely még kivitelezhető idő és munka szempontjából.
- Lépj interakcióba a követőiddel - ez egy jó módszer a kapcsolatépítésre.
- Ne felejtsd el átirányítani az embereket a könyvtár weboldalára. A közösségi média célja, hogy megragadja a figyelmet, a te célod pedig az, hogy minél több ember ismerje meg a könyvtár szolgáltatásait.
Szerencsére rengeteg forrásból szerezhetünk ötleteket. Tanulmányok link és online elérhető források (pl. link segítségével megtalálhatjuk, hogy mely módszerek a leghatásosabbak számunkra. (ref.: Salamon Sára)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról