Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

A kritikus / kritikai olvasás területei 56. - Szabadulószoba az egyetemi könyvtárban

A napjainkban nagy népszerűségnek örvendő szabadulószobákban használt feladattípusok és eszközök az oktatásban is kiaknázhatóak. Az oktatók az Albany Egyetem WCI kurzusán a BreakoutEDU elnevezésű játékot vonták be a tanításba. A szabadulószobákból ismert feladatok megoldásával a hallgatók, miközben nyomok után kutatnak és lakatokat nyitnak ki, képesek lesznek kilépni a komfortzónájukból, csapatban gondolkodni és együtt dolgozni különböző problémák megoldásán.
A tantárgy és a játék megtervezésénél a könyvtáros együttműködött az oktatókkal, a lebonyolítás során pedig az együtt tanítás (coteaching) módszerét alkalmazták. Az első lépés az alaptörténet kitalálása volt, amelyre a feladatok épültek. A történet szerint Damien, az egyetem kabalája, elveszett az egyetem alatt húzódó alagutakban. A hallgatók végső célja az volt, hogy kinyissák a lezárt dobozokat, ezzel megmentve Damient. Ehhez kódokat kellett megfejteni, több lépésben megválaszolni a feltett kérdéseket és visszafejteni a titkos üzeneteket. A megoldáshoz különböző könyvtári tájékoztatókat, könyveket, USB-n található fájlokat, egyéb írott dokumentumokat és Damien kézzel írott üzenetét lehetett használni. A feladvány kitalálásához a hallgatók öt különböző lakatfajtát, egy nagy és egy kicsi lezárt dobozt, UV filcet, zseblámpát és segítő akciókártyákat vehettek igénybe.
A játék kezdetén a diákok megismerkedtek az alaptörténettel és a használandó eszközök működésével. A játékot időre kellett teljesíteni, és a megoldás során mindössze kétszer volt lehetőségük segítséget kérni az oktatóktól, így az idő legnagyobb részében a csapattagok egymásra voltak utalva. A tapasztalatok azt mutatták, hogy a játék segít abban, hogy a résztvevők merjenek hibázni és az ötleteiket megosztani másokkal, valamint felismerjék, hogy kitartással elérhetik céljaikat, és hogy mindenki hozzájárul a sikerhez. Pozitív változás volt megfigyelhető a tagok közötti párbeszédben is: a közös sikerek egyre jobban összekovácsolták a csoportot. (Szabadulószobák és oktatás: hogyan segítsünk a hallgatóknak kitörni a komfortzónájukból?; Bognár N. E.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról