SzavazásMegosztja-e a könyvtárosokat a politika?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
A marketingben segít a social listening és a szentiment-elemzés
Címkék: alkalmazás, szoftver | felmérés | hatékonyság | marketing | rendezvény (szakmai) | szakmai szervezet | tervezés, stratégia | információs tanácsadó, információbróker |
Mennyien nézték az oldalamat, jó-e a hirdetés, sikerült-e a kampányunk és hasonlók. Ezekről beszélt Farkas Anikó szociológus, kommunikációs specialista (SentiOne) a Magyar Információbrókerek Egyesülete és a KSH Könyvtár közös konferenciáján.
A social listening (magyarul kb.: internetfigyelés), mint kutatási módszertan - cikkeket és a kommenteket keres az interneten - hozzá veszi a közösségi média (Facebook, Twitter) híreit (ez így már a keresett adatok 70%-a) - a web listeninggel kerekedik ki a 100%-ra az elemzett források köre. A szentiment-elemzés során szöveganalitikával besorolják a talált tartalmak érzelmi töltetét (pozitív, negatív, semleges), és mérik ennek időbeni alakulását. Az előadó által hozott példák: FINA és Hosszú Katinka, Black Friday, Glamour illetve Joy-napok, főpolgármester-jelölti említések, EasyJet repülőgép-üléses krízise, konkurens vállalatok stb. A kapott adatok alkalmasak arra, hogy azonosítsuk a legeredményesebb gyakorlatokat, legjobb csatornákat a marketing-piacon. Így derül fény arra pl. hogy 2018-ben a hírcsatornákat leelőzték az influenszerek, vagy a Black Fridayba bevonódtak a férfiak is. Ezt követi az elemzés, mely segít a lehetséges buktatók kiszűrésében. Persze, hogy kevesebb közösségimédia-találatot kap Tarlós, ha nincs Facebook-oldala. Vagy: a "Hitler halott, a háborúnak vége" példamondat esetén az kifejezések mindegyike negatív, együttesen azonban más eredményt adnak. Az elemzést végül az ügyfél értékeli, pl.: a kapott adatok fényében megérte-e a Coca-Cola melegkampánya. (MG)
Hírforrás:
Magyar Információbrókerek Egyesülete
2020. január 09. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |