Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Képben vannak-e a könyvtárszakmai szervezetek a vírushelyzettel?

  • • Igen, világos stratégiát vázoltak fel
  • • Folyamatban van az állásfoglalásuk
  • • Halvány gőzük sincs
  • • Feltehetően még tanulmányozzák a helyzetet
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2020



 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


A marketingben segít a social listening és a szentiment-elemzés

Mennyien nézték az oldalamat, jó-e a hirdetés, sikerült-e a kampányunk és hasonlók. Ezekről beszélt Farkas Anikó szociológus, kommunikációs specialista (SentiOne) a Magyar Információbrókerek Egyesülete és a KSH Könyvtár közös konferenciáján.
A social listening (magyarul kb.: internetfigyelés), mint kutatási módszertan
- cikkeket és a kommenteket keres az interneten
- hozzá veszi a közösségi média (Facebook, Twitter) híreit (ez így már a keresett adatok 70%-a)
- a web listeninggel kerekedik ki a 100%-ra az elemzett források köre.
A szentiment-elemzés során szöveganalitikával besorolják a talált tartalmak érzelmi töltetét (pozitív, negatív, semleges), és mérik ennek időbeni alakulását. Az előadó által hozott példák: FINA és Hosszú Katinka, Black Friday, Glamour illetve Joy-napok, főpolgármester-jelölti említések, EasyJet repülőgép-üléses krízise, konkurens vállalatok stb.
A kapott adatok alkalmasak arra, hogy azonosítsuk a legeredményesebb gyakorlatokat, legjobb csatornákat a marketing-piacon. Így derül fény arra pl. hogy 2018-ben a hírcsatornákat leelőzték az influenszerek, vagy a Black Fridayba bevonódtak a férfiak is.
Ezt követi az elemzés, mely segít a lehetséges buktatók kiszűrésében. Persze, hogy kevesebb közösségimédia-találatot kap Tarlós, ha nincs Facebook-oldala. Vagy: a "Hitler halott, a háborúnak vége" példamondat esetén az kifejezések mindegyike negatív, együttesen azonban más eredményt adnak. Az elemzést végül az ügyfél értékeli, pl.: a kapott adatok fényében megérte-e a Coca-Cola melegkampánya. (MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról