Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


A PR gyökeresen megújult a közösségi média korában - és a könyvtár?

Maxim Behar: Egy jó pr-esnek mindössze egy képességnek kell a birtokában lenni. Amikor megírsz egy történetet, egy üzenetet, egy mondatot, és nézed közben a képernyőt, akkor ott nem a szöveget kell látnod, hanem a fogyasztót, a vásárlót. Ha eléred ezt a pontot, akkor egy bizonyos professzionális szintre már nem nehéz eljutni.
Ez az alap: írsz valamit és elolvasod újra és újra, majd kihúzod a felesleges szavakat, rövidebbre fogod, dinamikus lesz a szöveg, de a legjobb, ha az összes érv egy mondatba kerül. Tehát az első, hogy tudd, hol van az olvasó, a második, használj jó mondatokat, a harmadik pedig, hogy mindig válaszolj arra a kérdésre, hogy miért. Nem csak az kell, "hogy, mikor, hol" - ezek hozzáadott információk - a legfontosabb információ, abból jön, hogy miért.
Magát a public relationst [a közösséggel való bizalmi kapcsolat megteremtésének és fenntartásának eszközrendszere - a szerk.] több mint 100 évvel ezelőtt hozták létre. De már maga a kifejezés is nonszensz, mert abban az időben az Egyesült Államokban a 95 százaléka az információnak nem volt publikus, a lobbi, a személyes beszélgetések számítottak nagyban, míg ma minden publikus. Ha megnézed ma a pr-t, akkor az egy átlátszó ablak, vagy mondjuk párás ablak. Ezért szerintem a jövőben már nem public relationsről beszélgetünk, hanem life vagy social relationsről, esetleg life coverage-ről. A pr-cégek is csak kívülről tűnnek azoknak, belül teljesen megváltoztak: az én cégemnél a bevétel 30 százaléka a közösségi médiából, 25 százaléka webfejlesztésből, 20 százaléka pedig grafikai munkákból jön, hagyományos pr szinte csak a krízismenedzsment maradt, de annak is a 99 százaléka a közösségi médiában zajlik.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról