Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Bizalmi űr az egészségügyi tájékoztatásban - ugrik-e a könyvár saját hitelességére építve?

Az Inspira Research saját finanszírozású kutatás során megvizsgálta a magyar internetező lakosság egészséggel, betegségekkel kapcsolatos információszerzési szokásait, a témakörhöz kapcsolódóan az információs csatornák - beleértve az offline és print - iránti bizalmat, valamint azt, mennyire és hogyan szűrik a felhasználók a weben megjelenő egészségügyi tartalmak, hirdetések valódiságát.
Az Inspira kutatói kiemelték, hogy korábban lényegesen nagyobb szakadék volt érzékelhető az internet és az egészségügy szereplői között a bizalom kérdésében. Elsősorban a minőségi tartalmat kínáló, tematikus egészségportálok javítottak sokat az online egészségügyi tartalom hitelességének megítélésében. Összességében azonban - valamennyi csatornát egybevetve - nagyon alacsony az átlagos bizalmi érték, és ilyen tekintetben még az orvosi rendelő vagy a patika osztályzatai sem magasak.
"Az online trendek és a hazai egészségügy folyamatai nem támogatják, sőt talán inkább kölcsönösen rontják egymás helyzetét a bizalmat illetően. Ugyanakkor a probléma mellett nem érdemes elmenni, hiszen a szakma képviselői, valamint a minőségi online tartalmat, szolgáltatást kínáló szereplők nagyon komolyan érzik a helyzet negatív hatását, miközben végsősoron az orvosnak és a gyógyszerésznek kell újraépíteni a bizalmat" - írják a kutatók.
A kutatók szerint az eredmények alapján megállapítható: általános bizalmatlanság figyelhető meg az egészségügyi információkhoz kapcsolódóan. Iparági összefogás szükséges a bizalom (újra-)építéséhez mind az egészségügyi szektor, mind az online, mint csatorna vonatkozásában is. Az online egészségügyi tartalmak hitelességének szűrése kapcsán elengedhetetlen a fogyasztók edukálása abban a tekintetben, milyen szempontok, keresési metódusok stb. segítségével találhatók meg az igazán releváns és valós információt közvetítő tartalmak, site-ok.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról