Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Egy pult a könyvtárban -- begyűrűzött a hatékonyság új fogása (Zalaegerszeg)

Előző lapszámunkban szóltunk a BGF PSZK új, zalaegerszegi könyvtáráról. A projekt informatikai vezetőjét a KIT az egypultos rendszerről kérdezte; miért jó, mit szólnak hozzá a használók és könyvtárosok, s honnan az ötlet?
Szabó G. Tibor: Sok könyvtárban értelmetlen a kölcsönzést és tájékoztatást elkülöníteni, hiszen a refkérdések többségét már az első checkpointnál felvetik az olvasók (ami többnyire a kölcsönzőpult), innen kellene küldözgetni őket máshoz. A tájékoztató munkatárs - szaktudását tekintve, de besorolási béren és járulékain 'mérve' is - túl drága ahhoz, hogy elrejtsük az olvasóteremben és az 'olvasóforgalmi főútvonaltól', azaz a tájékozódásra vonatkozó igények felmerülésének tipikus helyszínétől távolabb tevékenykedjék. Az elkülönítés mellett sokszor elhangzó érv, hogy a tájékoztató kutatómunkája elmélyült tevékenységet, zavartalanságot igényel. Valójában a szigorú összpontosítást és elkülönülést igénylő tájékoztató feladatok száma és időtartama viszonylag csekély (ütemezhető, és osztott munkaszervezetű könyvtárban jól elválasztható az egyéb munkafeladatok ellátásától)! Továbbá alapelvnek kell(ene) lennie, hogy az olvasó sohasem 'zavaró tényező' -- a rendszer érte működik, az olvasószolgálati munkatársaknak pedig biztosítaniuk kell, hogy a rapid tájékoztatás ugyanolyan használói komfortot biztosítson, mint az időigényesebb feladatok megoldása. Ezt a koncepciót vállaltuk fel a könyvtár 2006-os és később a TIOP pályázat keretében történő újratervezésekor.
Épp a KIT-ben olvastam legutóbb a HR-t egyesítő törekvésünkre igazolást: 'Nagyon is kell a digitális kor hallgatójának az újra kitalált könyvtár. 2.' link 'A NCSU könyvtárában egy kiszolgálópont létezik (pl. tájékoztatás, kölcsönzés). Ez az elrendezés takarékoskodik a használók idejével és a kiszolgáló személyzettel is. E módszer terjedőben van.'

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról