SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Ezért okozol kárt, ha - kéretlenül - erőfeszítésre készteted a könyvtárhasználót (neuromarketing)
Címkék: marketing | minőség, -irányítás, -fejlesztés | tudásstratégia (2015.05-) | tájékoztatás (személyes, fizikai) | tájékoztatás (virtuális) | cselekvésképtelenség |
"A második világháborúból felelsz holnap? Itt van 5 könyv, ami pont arról szól!" - mondhatja kínálatára büszkén a könyvtáros, s nem is feltétlenül gondol arra: most látja utoljára az érdeklődő diákot. Miközben csupa jószándékból rettenti el a könyvtárhasználattól az egyébként szépreményű használót, ugyanis nem tartja meg Grice első maximáját (ld.: link ). Rosszabb esetben még panaszkodik is a mai fiatalok érdektelenségére is. Jobb esetben viszont egy másnapig még megérthető, megtanulható, feltehetően weben található összefoglalót mutat diáknak. (MG)
A PWC egyik idei felmérése szerint az amerikai fogyasztók 80-86 százaléka például a termék minőségétől teljesen függetlenül hajlandó többet fizetni bármiért, ha azt kényelmesen és gyorsan megkaphatja. Gerald Zaltman harvardi idegtudós már 2003-ban megírta, hogy a vásárlások 95 százaléka érzelmi töltetű, vagyis a fogyasztók egyáltalán nem a klasszikus közgazdaságtanból ismert, észszerű, racionális érveket mérlegelve jutnak el a pénztárakhoz: a döntés sokkal inkább a hüllőagynak is nevezett agytörzsben keletkezik. Ez az emberi agy legmélyebben fekvő része, ahonnan az olyan ösztönszintű reakcióink származnak, mint az éhség, a szomjúság, a légzés, az emésztés, az "üss vagy fuss" stresszválasz vagy a pánikreakciók. Ezen kívül még olyan agyterületek játszanak szerepet, mint az érzelmeket irányító amigdala és az anterior cinguláris kéreg (ACC), ahol a bizonytalanság és az ellentétes érzelmek keletkeznek. Régebbi hírforrás(ok): Tájékoztatásminőség - mennyiben tartjuk be Grice maximáit? link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |