Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Hatékony-e (ráfordítás / eredmény) az Internet Fiesta?

  • • Igen, a használók kedvelik, a könyvtárak neve jól forog általa.
  • • Nem a hatékonyság számít, csak a pénz eltapsolása.
  • • Nem oszt, nem szoroz.
  • • Az internetet a népek nem a könyvtárból tanulják.
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Felhasználói elégedettség = könyvtárosi viselkedés

A referensz-szolgálatok hatéknyság-vizsgálata eddig téves alapon nyugodott -- írja a cikk. "A korábbi felmérések eredménye, a "félig jó" referensz szolgálat, vagyis az 55 százalékos szabály, ahogy Peter Hernon és Charles McClure elnevezte, téves. (...) Az eddigi hibás következtetés alapja az, hogy már magának a tájékoztató szolgálat fogalmának meghatározásában sincs egységes álláspont. A régebbi felmérések a tájékoztatás már említett elemeit egymástól függetlenül vizsgálták, s egymásnak ellentmondó eredményt kaptak. Az derült ki, hogy a felhasználók sokkal elégedettebbek, mint a kérdéseikre kapott válaszok alapján lehetnének. Hogyan lehetséges ez? Miért örülnének a felhasználók ennyire egy "félig jó" szolgáltatásnak? Most már tudjuk, hogy azért, mert a tájékoztató szolgáltatás értékelése valójában 90 százalékos. (...) Az új felmérés bebizonyította, hogy azok a könyvtárhasználók voltak a legelégedettebbek, akiknél a könyvtárosok a RUSA (Reference and User Services Association) által kibocsátott irányelveket alkalmazták munkájukban. Vagyis a referensz modell ma: felhasználói elégedettség = könyvtárosi viselkedés. Végső soron a találatok értéke nem annyira könyvtáros referensz munkában való jártasságán múlik, hanem azon is, hogy a felhasználó milyen kapcsolatban van a könyvtárossal, és mi a véleménye műveltségi szintjéről."

Hírforrás: Könyvtári Figyelő, 2003. 4., A referensz-szolgáltatások jobbak, mint gondoltuk, ref.: Szénánszky M., eredeti: Richardson, John V.: Reference is better than we thought = Libr.J. 127.vol. 2002. 7.no. 41-42.p.
2003. április 02.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=felhasznaloi_elegedettseg_=_konyvtarosi_viselkedes
Régebbi hírforrás(ok): Könyvtári Figyelő, 2003. 4., A referensz-szolgáltatások jobbak, mint gondoltuk, ref.: Szénánszky M., eredeti: Richardson, John V.: Reference is better than we thought = Libr.J. 127.vol. 2002. 7.no. 41-42.p.
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról