Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Felsőoktatási könyvtár, mint márka -- milyen és hogyan fejleszthető az ügyfélélmény?

2011-ben az USA Kansas államának felsőoktatási és közkönyvtáraiban felmérést végeztek a vezetők körében arról, hogyan ítéli meg a társadalom a könyvtári brand értékeit, és a könyvtárak hogyan szeretnék javítani a könyvtári élményt. A kérdőíves felmérés során egyrészt azt kérdezték meg: 'Hogyan látja a társadalom az Ön könyvtárát?' A közkönyvtárakat jó dolognak tartja a társadalom: a közösség számára fontos és integráns szolgáltatásnak, közösségi központnak. Vannak persze olyanok, akik nem ismerik a szolgáltatásait, rendezvényeit, alábecsülik az értékét, és vannak olyanok is, akik úgy vélik, hogy a szolgáltatás alanyi jogon jár, mindenki számára garantált. A felsőoktatási könyvtárak a legtöbb megkérdezett vezető szerint az intézmények szívét jelentik, a tanulás, kutatás és a szabadidő eltöltésének központjai. A korszerű technológia segítségével gyors hozzáférést biztosítanak az információhoz.
A könyvtárvezetőktől azt is megkérdezték: 'Mit tenne Ön annak érdekében, hogy javuljon a közösség könyvtári élménye, ha a szükséges pénz nem jelentene akadályt?'
- A közkönyvtárosok a gazdag programok és szolgáltatások, a kommunikáció és a kellemes könyvtári környezet fontosságát hangsúlyozták,
- és kitértek az e-forrásokra,
- az olvasókkal foglalkozó személyzetre,
- az infrastruktúrára,
- a nyitvatartási időre,
- a korszerű IT-re is.
Felmerültek még a következő ötletek: a közönség meghívása nyílt nap keretében, a személyzet képzése, marketingterv készítése. A felsőoktatási könyvtárosok a személyzet létszámának növelése, az új források beszerzése, a könyvtári környezet kellemesebbé tétele mellett érveltek. Fontosnak tartották azt is, hogy a könyvtár-népszerűsítéssel kapcsolatos kommunikáció legyen jól megtervezve. (Számít a könyvtári élmény! A találkozási pontok és a közösségi szerepvállalás; ref.: Hegyközi I.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról