SzavazásSzerinted hatékony-e (ráfordítás / eredmény) az Internet Fiesta?
KIT hírlevél évfolyamok2023
|
'Hallgatói sikert segítő könyvtáros' - így is segíthetnek a felsőoktatási könyvtárak - 1. (olvasóink szavazatára)
Címkék: USA | tervezés, stratégia | szervezés, szervezeti kérdések | rendezvény használók számára | pr (bizalomkeltés) | LMBTQ (2023.01-) | legjobb gyakorlat (felsőoktatási könyvtár) | könyvtári tér, enteriőr | könyvtár, felsőoktatási v. szak- | használói élmény (UX) 2020- | oktatás, tanulás |
120 "hallgatói sikert segítő könyvtárosra" (Student Success Librarian) lelhetünk a LinkedIn-en. Ám a hallgatói sikerességnek mindenki munkaköri leírásában benne kellene lennie. Egy évtizede az ún. élménykönyvtáros a hallgatói élmény elemzését és javítását célzó, új munkakör volt. Ma már többre van szükség: a felsőoktatási könyvtáraknak olyan helyekké kell válniuk, ahol alkotni, pl. projekteket létrehozni, egymáshoz kapcsolódni, növekedni lehet, ill. a hallgatók érezzék, hova tartoznak és segítsék őket karrierjük megtalálásában. A hallgatói sikert segítő könyvtáros több dolgot tehet. Ezekből az összetartozás segítését, a támogató szolgáltatásokat és a projektek menedzselését emeljük ki.
1. Az összetartozást segítő események, rendezvények, közös munkák. A National College Health Assessment szerint a négy évfolyamos intézmények diákjainak 36 százaléka nem érzi úgy, hogy valahová tartozna link . A könyvtárak azonban befogadással tudnak segíteni ezen. A különféle hallgatói identitásokat támogató központokkal, irodákkal együtt is kiépíthetnek kapcsolatokat, programokat kínálhatnak a könyvtárak. Pl.: Első Generációs Központ (erre épít pl. az Észak-Texas-i Egyetem link ) és a San Diego-i Egyetem link , a Multikulturális Központ, az LMBTQIA+ Központ, a Hallgatói Szülői Központ, a Veterán Hallgatói Központ (az Utah-i Egyetem könyvtára a veterán hallgatókat vonja be link és a Transzfer Hallgatói Központ. Hallgatói csoportokkal közösen is szervezhetnek programokat. A James Madison Egyetem az átjelentkező hallgatók tájékoztatására kártyajátékot készített. 2. Támogató szolgáltatások; a diákok ott találkozhassanak, ahol éppen vannak. További szolgáltatások: karrierfejlesztés - pl. a Kenyon College könyvtárában link . A Center for First Generation Student Success link szerint az első generációs főiskolai hallgatóknál kb. egyharmaddal kisebb a valószínűsége, hogy igénybe veszik a tanácsadási szolgáltatásokat - szemben a többedgenerációs értelmiségiekkel. Egyéb szolgáltatások: pl. : sikerességi tanácsadás, tantárgy- és készségalapú korrepetálás, írásbeli támogatás, prezentációs tanácsadás, adatelemzés stb. 3. Projektek támogatása helyiségekkel, eszközökkel, információkkal, tanácsadással. A diákok munkája a dolgozatok, vizsgák helyett a projektek felé tendál: készségfejlesztés, csapatmunka, hatás. A Gallup szerint a féléves projekten dolgozó hallgatók csaknem dupla valószínűséggel elkötelezetté válnak a munkahelyükön a diploma megszerzése után is link . A szolgáltatási tanulási projekteken dolgozókat gyorsabban felveszik a munkahelyre és jobban megfizetik link . Ilyen szolgáltatási projekt pl. egy helyi nonprofit szervezet közösségi médiastratégiájának kidolgozása. A Barnard College könyvtárában pl. van maker space, adatelemző központ, mozgást rögzítő filmes labor és egy multimédiás labor. A könyvtárban lehet akár az állampolgári elkötelezettséget vagy a szolgáltatói tanulást segítő iroda is link . (folyt. köv.) (Ref.: Szabó Eszter) |
![]() FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |