SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Használói elégedettséget mutat a Fosta, 2.0 alapon - könyvtárra is megírható a felület
Címkék: analógia | közösség mint információforrás (2.0) | egyéb, nem könyvtári (információ)szolg. szerv. | ügyfélszolgálat, panaszkezelés |
Egy kiborult programozó úgy döntött, felveszi a harcot a Magyar Postával, ebből lett a Fosta. "Korábban elég sokszor pórul jártam már a postával, és nagyjából minden panaszomat teljesen nyilvánvalóan ignorálták, úgyhogy úgy döntöttem, készítek egy valós hibabejelentőt" - kezdte a 444-nek írt levelét a Fosta nevű vadonatúj weboldalt kitaláló és leprogramozó Mr Fosta.
Az oldal használata és szerkezete egyszerű és átlátható: ha panaszod van, egy ék egyszerűségű bejelentőlapon az irányítószám megadásával és a probléma típusának hét lehetőség közüli kiválasztásával majd kipipálásával már meg is tetted a bejelentést. A program ezeket a panaszokat térképre helyezi és statisztikailag is elemzi az adatvizualizáció szerelmeseinek a kedvéért. Ez a példa például azt mutatja, hogy a kérdéses józsefvárosi körzetben a mostanáig kialakult országos panaszátlaghoz képest kirívóan magas a késve, vagy visszadátumozott, illetve hiányzó értesítővel kikézbesített küldemények száma. Vagyis ezen az oldalon nem lehet egyedi történeteket olvasni, ez nem számít hivatalos hibabejelentésnek, az egész inkább egyfajta hőtérkép, ami felhívja a Posta - ha ők is olvassák - és a nagyközönség figyelmét arra, hogy mely körzetekben van különösen nagy gond a postai szolgáltatással és milyen típusú a probléma. Maga az ötletgazda ezt így fogalmazta meg: "Ez az oldal azért jött létre, hogy végre mindenki elmondhassa és mindenki számára látható is legyen, melyek azok a körzetek Magyarországon, ahol a legtöbb probléma van a küldemények kézbesítésével, ami által talán az illetékes szervek is motiváltabbak lesznek, hogy a 21. században is elfogadható szintre hozzák a szolgáltatásaik színvonalát." |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |