SzavazásMennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Használói élmény - analógia a profi tájékoztatáshoz hazai Michelin-csillagos éttermekből 2.
Címkék: arculat (magunkról mutatott kép) | használó, igény | legjobb gyakorlat (kereskedő, terjesztő) | marketing | minőség, -irányítás, -fejlesztés | pr (bizalomkeltés) | szervezés, szervezeti kérdések | terjesztő, kereskedő | tervezés, stratégia | tájékoztatás (személyes, fizikai) |
Vendég fogadása, figyelmesség a vendég iránt
- A vendég érkeztét a felszolgálók suttogva adják tovább egymásnak. Akárki akármit csinál éppen a fogadószinten, a személyzet a munkáját félbehagyja, a vendég útját szabadon hagyja, és mosolyog. Kihúzzák a vendégnek a széket, majd mindenki megy a munkájára, mintha mi sem történt volna. A segédfelszolgáló - comi - nem prezentálhat, azaz nem mutathatja be az ételeket, és nem vehet fel rendelést. A felszolgáló felel a pozíció (ülőhelyek) felméréséért és a rendelést felvételéért is. Külön ügyel az esetleges gluténérzékenységre, vagy más kívánságokra. (Ha a vendég telefonon, vagy interneten jelentkezik be, akkor az ilyen érzékenység tudatában várják a vendéget.) Alap dolog mosolyogni, érdeklődni a vendég dolgai iránt, rövid beszélgetésbe elegyedni vele. Pl.: járt-e már náluk, kóstolta-e már az adott ételt? Ha külföldi, hány napra jött stb. A felszolgálást ütemezik. Az étel érkezésekor a legcsekélyebb minőségromlás elkerülése érdekében (vö.: hőmérséklet, páratartalom) az ételliftet ütemezve várják, és azonnal kinyitják. Feljegyzések alapján tudják, hogy milyen ételt várnak fel. Egy főfogás hat főre 5-6 perces felszolgálást jelent, bele értve a venison (szarvas) vagy boar (vaddisznó) mellé a zsü-t (jus=öntet) is. Ha a vendég mosdóba távozik, vagy cigarettaszünetre megy, azt a felszolgálók közlik a F&B menedzserrel, aki jelez a konyhának, hogy a frissességet szem előtt tartva késleltessék az ételek készítését. - A fentiek tükrében hogyan szerveznéd munkádat és járnál a könyvtárhasználó kedvébe? |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |