SzavazásMely szolgáltatást tartanád meg leginkébb a vírus utánra is?
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Hogyan tanulhatnának hatékonyabban a könyvtárosok (is)?
Címkék: irányítás, mérés, szabályozás | tudásstratégia (2015.05-) | továbbképzés, HR-fejlesztés | emberi minőség | szervezeti kultúra |
- Miért bűn elszabotálni a könyvtáros konferenciákon a hozzászólásokat?
- Miért nem működik a kiválasztott szakértők általi minőségi folyamat a magyar könyvtárakban? Ezek lehetséges magyarázatát adja az alábbi cikk rövid referátuma (MG): - Az 1950-es és hatvanas években a frontális tanítás - volt a megszokott, mely szerint a tanár beszél a katedráról, a diákok pedig hallgatják - írja az angolszász szerző. Később ezen igyekeztek változtatni a csoportmunka bevezetésével: a gyerekeket csoportba ültették le, ahol aztán megengedték nekik, hogy egy darabig megbeszélhessék a feladatot. Utána megengedte a pedagógus nekik, hogy az osztály előtt is megosszák gondolataikat. A tudástermelés azonban nem így működik (a szemléletes ábrát ld. a forráscikk elején: link ). Az ugyanis sokkal inkább randomnak tűnő interakciók, vélemények, ellenvélemények, újabb információszerzés, kísérlet stb. során alakul ki. Ezt nevezi a szerző 21. századi tanulási modellnek. (ref.: MG) |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |