SzavazásEgy szakmai előadás célja, hogy...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hurrikán-károk és fennakadások New Jerseyben -- könyvtárak információs szolgáltatóvá alakultak
Címkék: állományvédelem (és -károsodás) | hozzáférés, nyitva tartás | könyvtár, köz- | legjobb gyakorlat (közkönyvtár) | USA | tájékoztatás (személyes, fizikai) | tájékoztatás (virtuális) | közösségépítés | válságkommunikáció |
A New Jersey Állami Könyvtár felméréseinek elsőként augusztus 31-én közreadott eredménye az állam könyvtárainak katasztrófa-felkészültségét, hurrikán alatti igénybevételét és kárait összesíti. A felmérés folyamatban van, és az időközben beküldött adatokkal frissül.
A legtöbb közkönyvtár felkészült a hurrikánra: áramtalanították az épületet, ami az online szolgáltatásokat és honlap elérhetőségét is érintette. Emellett ellenőrizték a csatornákat, szigetelték az alagsori helyiségeket, elzárták vagy rögzítették a mozdítható kisebb tárgyakat az épület környékén. Ahol szükséges volt, az alacsonyan lévő polcokat kiürítették, biztonságba helyezték az értékeket, a földön lévő tárgyakat magasra helyezték, szigeteltek és ponyvával védtek egyes területeket. Előkészítették az óriásventilátorokat az átázott szőnyegpadló kiszárításához, kinyomtattak és az olvasók közt kiosztottak hivatalos tudnivalókat és tájékoztatót árvíz idején. A hurrikán napján, szombaton a legtöbb árterület közelében elhelyezkedő könyvtár zárva tartott. A kárlista változatos: az áramkimaradástól kezdve a beázásig minden előfordul, és a szolgáltatások sok helyen még csütörtökön is akadoztak. Vasárnap, amelyik könyvtár tehette, kinyitott, és azóta is meghosszabbított nyitva tartással áll a közösség szolgálatára minimális személyzettel, hiszen a könyvtárosokat otthonukban is ugyanolyan súlyosan érintette a hurrikán és az azt követő árvíz. A hurrikán utáni napokban sok könyvtár információs és internet-szolgáltató központ szerepet vállalt a környékbeliek számára, akik közül sokan egy héttel a hurrikán után is áram és víz nélkül maradtak. A könyvtár népszerű hely lett a mobiltelefonok és laptopok feltöltésére, sok könyvtárban a számítógépek és fali csatlakozók előtt türelmesen sorakoztak az emberek, és megértették, hogy csak a legszükségesebbre használják a hálózatot. A princetoni könyvtár meghosszabbított, 14 órás nyitva tartással várta az olvasókat, képeiket itt láthatjuk: link Az első nap 4500 látogató vette igénybe a könyvtár szolgáltatásait (a szokásos duplája), elsősorban az áram nélkül maradtak siettek elektronikus eszközeiket feltölteni. Az épület és a wifi hálózat kapacitásának maximumán is kiállta a próbát. A nap összefoglalója egy videóban: link A South Plainfield-i könyvtár Facebook-oldalán tudósít az őket ért veszteségekről link Egy másik könyvtár honlapján a csökkentett szolgáltatásokról olvashatunk, csak kölcsönzés és rövid internethasználat lehetséges, az olvasótermek zárva tartanak, de így is figyelmeztetik a látogatókat a várható rossz szagokra: link . (ref.: HWJ)
Hírforrás:
New Jersey Állami Könyvtár honlapja
2011. szeptember 06. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |