SzavazásMekkora a könyvtári vezetők külföldi utazásainak szakmai haszna?
KIT hírlevél évfolyamok2023
|
Így segítik a könyvtárban a digitális és jelenléti tanulást - blended learning, Anglia (olvasóink szavazatára)
Címkék: könyvtári tér, enteriőr | Nagy-Britannia | gép, technikai eszköz | használó (gyerek, fiatal) | kiterjesztett valóság (AR) | könyvtár, felsőoktatási v. szak- | könyvtár, iskolai | oktatás, tanulás |
Megvalósult a sokak által vágyott helyzet a brit Basingstoke College-ban, ahol könyvtárosok a tanulás ösztönzői. A könyvtárat olyan hellyé alakították, ahol az önálló tanulást, a megfordított osztály és a kevert tanulási forma (blended learning = hagyományos, személyes, jelenlétet igénylő oktatás és az e-learning közös alkalmazása - szerk.) is jelen lehet. A könyvtárosok a diákok segítségével alakították ki a teret, ami a tanulást új megoldásokkal segíti, motiválja.
A koncepció alakításában David Thornburg 2013-as könyve segített (From the Campfire to the Holodeck: Creating Engaging and Powerful 21st Century Learning Environments). Ebben a szerző négy tanulási teret mutat be: - Hegytető-tér (büszkélkedőhely): ahol a diákok prezentálhatnak, megoszthatnak, közvetíthetnek, podcastokat mutathatnak be. - Barlang-tér: ahol magunkban el lehet mélyülni, reflektálni, kielemezni a történéseket. - Tábortűz-tér: az együttműködésről szól, ahol a diákok közösen dolgozhatnak, segíthetnek és történeteket mesélhetnek egymásnak. - Vízgyűjtő-tér: ezekben a terekben kitekinthetünk a saját "buborékunkon" túlra. A saját meglevő tudásunktól és érdeklődési körünktől különböző kurzusokat hallgathatunk és csoportmunkában vehetünk részt. A terek kialakulását ezenkívül még Gerd Leonhard inspirálta, aki a nem-automatizálható, digitalizálható, mélyen emberi készségek feltárásával foglalkozik. Főleg ezeket érdemes a könyvtárosoknak fejleszteni. A könyvtári Learning Hub kialakítása az elméletek mellett a rugalmas tanuláshoz alkalmazkodó bútorok kialakítását is magába foglalta. Attól függően, hogy a diákok mit szeretnének, alakíthatnak a berendezésen. Készíthetnek videókat, podcastokat, csendes térben tanulhatnak, használhatják a kikölcsönzött Chromebookokat. Például a Travel Room a turisztika szakos hallgatókat támogatja egy repülőhöz hasonló térrel. A Body Swapsben (VR-szemüveg, mellyel szimulált testben láthatjuk magunkat és környezetünket), a diákok az állásinterjúkat gyakorolhatják. A VR segítségével a mérnök hallgatók gépeket tervezhetnek, építhetnek, a divatszakosok pedig kiállításokon vehetnek részt. Így a diákok is fejleszthetik a készségeiket, és a tanárokat is bátorítja a tér a hagyományostól eltérő gondolkodásra. A könyvtárosok nem végeznek hagyományos könyvtári feladatokat, hanem csak a diákok tanulási ösztönzése a feladatuk. Folyamatos képzéseken vesznek részt, hogyan kell támogatni, képezni, coacholni a diákokat. (ref.: Habók Lilla) |
![]() FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |