Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Így segítik a könyvtárban a digitális és jelenléti tanulást - blended learning, Anglia (olvasóink szavazatára)

Megvalósult a sokak által vágyott helyzet a brit Basingstoke College-ban, ahol könyvtárosok a tanulás ösztönzői. A könyvtárat olyan hellyé alakították, ahol az önálló tanulást, a megfordított osztály és a kevert tanulási forma (blended learning = hagyományos, személyes, jelenlétet igénylő oktatás és az e-learning közös alkalmazása - szerk.) is jelen lehet. A könyvtárosok a diákok segítségével alakították ki a teret, ami a tanulást új megoldásokkal segíti, motiválja.
A koncepció alakításában David Thornburg 2013-as könyve segített (From the Campfire to the Holodeck: Creating Engaging and Powerful 21st Century Learning Environments). Ebben a szerző négy tanulási teret mutat be:
- Hegytető-tér (büszkélkedőhely): ahol a diákok prezentálhatnak, megoszthatnak, közvetíthetnek, podcastokat mutathatnak be.
- Barlang-tér: ahol magunkban el lehet mélyülni, reflektálni, kielemezni a történéseket.
- Tábortűz-tér: az együttműködésről szól, ahol a diákok közösen dolgozhatnak, segíthetnek és történeteket mesélhetnek egymásnak.
- Vízgyűjtő-tér: ezekben a terekben kitekinthetünk a saját "buborékunkon" túlra. A saját meglevő tudásunktól és érdeklődési körünktől különböző kurzusokat hallgathatunk és csoportmunkában vehetünk részt.
A terek kialakulását ezenkívül még Gerd Leonhard inspirálta, aki a nem-automatizálható, digitalizálható, mélyen emberi készségek feltárásával foglalkozik. Főleg ezeket érdemes a könyvtárosoknak fejleszteni.

A könyvtári Learning Hub kialakítása az elméletek mellett a rugalmas tanuláshoz alkalmazkodó bútorok kialakítását is magába foglalta. Attól függően, hogy a diákok mit szeretnének, alakíthatnak a berendezésen. Készíthetnek videókat, podcastokat, csendes térben tanulhatnak, használhatják a kikölcsönzött Chromebookokat. Például a Travel Room a turisztika szakos hallgatókat támogatja egy repülőhöz hasonló térrel. A Body Swapsben (VR-szemüveg, mellyel szimulált testben láthatjuk magunkat és környezetünket), a diákok az állásinterjúkat gyakorolhatják. A VR segítségével a mérnök hallgatók gépeket tervezhetnek, építhetnek, a divatszakosok pedig kiállításokon vehetnek részt.

Így a diákok is fejleszthetik a készségeiket, és a tanárokat is bátorítja a tér a hagyományostól eltérő gondolkodásra. A könyvtárosok nem végeznek hagyományos könyvtári feladatokat, hanem csak a diákok tanulási ösztönzése a feladatuk. Folyamatos képzéseken vesznek részt, hogyan kell támogatni, képezni, coacholni a diákokat. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról