SzavazásMennyire hiteles számodra az országos könyvtári statisztika? (iskolai osztályzattal)
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Innováció a tudományos publikálásban: grafikus absztrakt - mi az, és mire jó a tájékoztatásban?
Címkék: arculat (magunkról mutatott kép) | innováció, szolgáltatásfejlesztés | marketing | pr (bizalomkeltés) | tudásstratégia (2015.05-) | tudományos publikáció, publikálás (2018.03-) | sajtótermék (nyomtatott, elektronikus) | tájékoztatás (virtuális) |
Az olvasóknak és a kutatóknak minden eddiginél kevesebb ideje van egy teljes szakcikk elolvasására, így a grafikus absztrakt (esetleg vizuális kivonat, vizuális összefoglaló)
- segít a befogadónak gyorsan eldönteni, el kell-e olvasniuk a teljes tanulmányt - támogatja az információ jobb megjegyzését: a grafikus absztrakt könnyebben megjegyezhető, mint a szövegtörzs, táblázat vagy a diagramok - a szerzők felhasználhatják kutatásaik megosztására beszélgetéseken, előadásokon és a közösségi médiában. Mindez javítja a befogadást és lehetőséget kínál a folyóirat brandjének erősítésére is. Néhány szempont, amelyet készítésükkor érdemes figyelembe venni. 1. A grafikus absztrakt egy tanulmány főbb megállapításainak vizuális összefoglalása, amelynek célja, hogy az olvasók megértsék a legfontosabb üzenetet. Formátuma bármilyen lehet, az egyszerű képfájltól speciális szoftverekkel készített komplex grafikonokig és diagramokig. 2. A láthatóság és az elkötelezettség növekszik, ha a kutatási eredményt megosztják a közösségi médiában, pl. a Twitteren. Mindez növeli az olvasói kört, a tartalom iránti elkötelezettséget és a publikáló szervezet láthatóságát. 3. A folyóiratok egyre gyakrabban teszik közzé a cikkeikkel kapcsolatos grafikus absztraktot online, mivel az a cikk szerves részének tekinthető. A szerzőkkel erről egyeztetniük kell, illetve meg kell őket említeni a közlésben. 4. Leggyakrabban a szerzők készítik, de egyes folyóiratok a közösségi média szerkesztői is előállíthatják. Ha a szerzők elkészítik a grafikus absztraktot, akkor célszerű azt a felülvizsgálat szakaszában tenni, elkerülve a felesleges munkát az esetleges elutasítás esetén. (ref.: MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |