Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Instagram - miért is jó csatorna a fiatalabbakhoz?

A fiatalabb nemzedék körében népszerűbbé váló Instagram link jóval többet jelent számukra, mint fotómegosztási lehetőség, vizuális mém és poén tár, vagy pillanatképekké egyszerűsített, szófukar naplóvezetés. A teljesen követés-központú közösségi háló gyorsabb, testreszabhatóbb és egyszerűbben, gyorsabban befogadható a Facebooknál.
Leegyszerűsíthetjük az Instagram sikerét rosszmájúan úgy is, hogy az időigényes olvasást sikerült végre a tájékozódás eszközrangsorának végére szorítani, de el kell fogadnunk, hogy ez az eszköz is alkalmas, nem csak a felhasználó tájékozódásra szánt idejének kitöltésére, de magára a tájékozódásra is. Aktív Instagram használókat kérdezve határozott válaszokat kaphatunk: a legkülönbözőbb témákban naprakészek, ha politika, társadalmi kérdések vagy tudományos, technológiai hírek érdeklik, azok követhetőek az Instagramon, sőt, céltudatosabban és hatékonyabban, mint a Facebookon. Előnyként kiemelik a személyességet, a kiválasztott témákban járatos személyek követési lehetőségét, a Facebook hátrányaként pedig nem csak a hírfolyam korlátozottabb testreszabhatóságát, de a szülők, rokonok folyamatos jelenlétét és vigyázó tekintetét is megemlítik.
Az Instagram sikere a képi kultúra változása szempontjából képarchívumoknak, fotókat és filmeket is feltáró, digitalizáló gyűjteményeknek is tanulságos. A fénykép készítés napjainkban olyannyira mindennapjaink részévé vált, hogy QR-kódok lefotózásához kötnék már a tömegközlekedési eszközökre bebocsájtást is. Egy városnézés során a helyszíneket szinte nem is látjuk, csak exponáljuk, bizonyítjuk a jelenlétünket. Még az Instagramra posztolt képeinkről is elmondható, hogy életünk, jelenünk témáiról képek tömegét készítjük a biztos enyészetnek. Mi értékeli fel, emeli ki az egyes képeket az Instagram átgörgetett képsorából? Leegyszerűsítésnek tűnhet, de vizuális hatásuk mellett pusztán két tényező: a látható siker és a személyes kötődés. Utóbbit nem kell magyarázni: az ismerős, vagy a követett posztoló új megosztása felkelti követője figyelmet. Ha érdektelen tartalmakat posztol, előbb vagy utóbb elveszti olvasója bizalmát, "kiköveti".

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról