Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Instagram - miért is jó csatorna a fiatalabbakhoz?

A fiatalabb nemzedék körében népszerűbbé váló Instagram link jóval többet jelent számukra, mint fotómegosztási lehetőség, vizuális mém és poén tár, vagy pillanatképekké egyszerűsített, szófukar naplóvezetés. A teljesen követés-központú közösségi háló gyorsabb, testreszabhatóbb és egyszerűbben, gyorsabban befogadható a Facebooknál.
Leegyszerűsíthetjük az Instagram sikerét rosszmájúan úgy is, hogy az időigényes olvasást sikerült végre a tájékozódás eszközrangsorának végére szorítani, de el kell fogadnunk, hogy ez az eszköz is alkalmas, nem csak a felhasználó tájékozódásra szánt idejének kitöltésére, de magára a tájékozódásra is. Aktív Instagram használókat kérdezve határozott válaszokat kaphatunk: a legkülönbözőbb témákban naprakészek, ha politika, társadalmi kérdések vagy tudományos, technológiai hírek érdeklik, azok követhetőek az Instagramon, sőt, céltudatosabban és hatékonyabban, mint a Facebookon. Előnyként kiemelik a személyességet, a kiválasztott témákban járatos személyek követési lehetőségét, a Facebook hátrányaként pedig nem csak a hírfolyam korlátozottabb testreszabhatóságát, de a szülők, rokonok folyamatos jelenlétét és vigyázó tekintetét is megemlítik.
Az Instagram sikere a képi kultúra változása szempontjából képarchívumoknak, fotókat és filmeket is feltáró, digitalizáló gyűjteményeknek is tanulságos. A fénykép készítés napjainkban olyannyira mindennapjaink részévé vált, hogy QR-kódok lefotózásához kötnék már a tömegközlekedési eszközökre bebocsájtást is. Egy városnézés során a helyszíneket szinte nem is látjuk, csak exponáljuk, bizonyítjuk a jelenlétünket. Még az Instagramra posztolt képeinkről is elmondható, hogy életünk, jelenünk témáiról képek tömegét készítjük a biztos enyészetnek. Mi értékeli fel, emeli ki az egyes képeket az Instagram átgörgetett képsorából? Leegyszerűsítésnek tűnhet, de vizuális hatásuk mellett pusztán két tényező: a látható siker és a személyes kötődés. Utóbbit nem kell magyarázni: az ismerős, vagy a követett posztoló új megosztása felkelti követője figyelmet. Ha érdektelen tartalmakat posztol, előbb vagy utóbb elveszti olvasója bizalmát, "kiköveti".

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról