SzavazásA könyvtári vezetők legfontosabb személyes tőkéje pillanatnyilag
KIT hírlevél évfolyamok2023
|
Közös kampány a közösségi médiában - 5-10-szeres megtérülés az együttműködés hatása
Címkék: együttműködés más könyvtárakkal | könyvtár, felsőoktatási v. szak- | legjobb gyakorlat (szakkönyvtár) | marketing | pr (bizalomkeltés) | USA |
A National Archives and Records Administration (NARA) 2017-ben indította az #ArchivesHashtagParty kampányt: az első alkalommal több mint 200 intézmény csatlakozott, és bár eredetileg a projekt hosszát csak hat hónapra tervezték, a hatalmas sikernek köszönhetően az állandó közösségimédia-stratégia részévé vált. A 2021. június 22-i állapot szerint 1240 intézmény vesz részt rendszeresen az #ArchivesHashtagPartyban.
A kampány hozadékainak számszerűsítésére megvizsgálták a befektetések megtérülési rátáját (Return On Investment, ROI). Ha a posztokra érkezett reakciók számát tekintjük, még a kisebb intézmények is 5-10-szeres megtérülést - és így az elérésük megsokszorozódását - könyvelhették el; ha pedig az új követők számát vizsgáljuk, itt is minden esetben növekedést tapasztalunk a kampány után. Az együttműködésen alapuló hashtag-kampányok előnye, hogy a felhasználóknak nem kell ismerniük a különböző közgyűjtemények fiókjait, elég az is, ha csak tudnak a hashtagről, vagy valamelyik ismerősük megosztja azt. Még a legkisebb intézmények Twitter-fiókjainak is nagy mértékben megnövekedett az elérése az áprilisi #ArchivesHashtagParty nyomán, alátámasztva azt a feltevést, hogy a közösségi média képes növelni a gyűjtemények láthatóságát. Arra is több példa volt, hogy a könyvtári felhasználók átvettek egymástól tartalmakat vagy ötleteket, illetve megosztották egymás tweetjeit vagy hozzászólást írtak azokra. A kampány alatti efféle közösségimédia-interakciók egyszerűek és nem igényelnek nagyfokú tervezést, aminek köszönhetően bármekkora méretű és költségvetésű intézmény profitálhat belőlük. Az #ArchivesHashtagPartyhoz hasonló sikeres kollektív közösségimédia-kampányok jellemzője, hogy kiemelik a gyűjteményt és felkeltik iránta az érdeklődést, továbbá "könnyedebb" témáikkal alacsony részvételi korlátokra törekszenek, ami lehetővé teszi a bekapcsolódást bárki számára, és a "digitális szájhagyomány" és a láncreakció-szerű terjedés révén megsokszorozza a felhasználók elérését. (#EgységbenAzErő, avagy hogyan használják a digitális könyvtárak az együttműködésen alapuló közösségimédia-kampányokat a gyűjtemények népszerűsítésére? ref.: Németh A.) |
![]() FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |