Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Marketing-ötlet, 6. - Előbb az olvasói tekintet megragadása, utána a szöveg

Meglepő, milyen gyakran adják közre könyvtárak a programkínálatukat úgy, hogy a meghirdető levél, plakát elejére bevezető szöveget, gondolatot írnak - mely az olvasó számára nem jár izgalommal. Várható így, hogy az anyagot olvasó emberek unottan továbblépnek. Hasonló ehhez, amikor "szakmai nap", "konferencia" a semmitmondó cím, s csak a nagyon kitartók jutnak el magához a tárgyhoz. Sokkal jobb, ha
- már a címben is a rémáról szólunk a téma helyett: "Az új x leíró szabvány bemutatása", "Meghívó a S könyvtár nyílt napjára", A P szervezet szakmai konferenciája", "Az Y könyvtár szolgáltatásai" helyett pl.: "Le kell-e cserélnünk z szabványt?", "Csúszdázni is lehet a megújult gyerekkönyvtárban"
- az olvasótól a motiváció után(!) valamilyen kisebb befektetést vár a cím, például gondolkodást: A "Le kell-e cserélnünk a Z szabványt?" olvastán a hozzáértők jó eséllyel elkezdenek gondolkodni a válaszon. S ha a célcsoport képviselői tesznek valamit a részvétel irányába, már befektettek a folyamatba, akkor nagyobb eséllyel nem hagyják veszni azt
- a szövegkiemelés (vastag betű, aláhúzás, változatos betűtípus, sok szín) kompenzáló erőfeszítései helyett használók érdeklődését megragadó programot szervezünk és abból megragadó gondolatot emeljünk ki. A többféle szövegkiemelés használata ugyanis a kisebbrendűség kompenzálásának vizuális megjelenítése.
A rossz gyakorlat hosszabb távon is megbosszulja magát. Ha könyvtárunk egyszer már közreadott egy unalmas meghívót, akkor a negatív használói élmény (UX) a következő dobásra is árnyékot vet. (MG)

Régebbi hírforrás(ok): TÉMA vs. RÉMA - Marketingorientáció a kommunikációban link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 20.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
3200 fő

Olvasói létszám:
kb. 3500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról