Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Megosztja-e a könyvtárosokat a politika?

  • • Leginkább választások környékén
  • • Nem, a szakmai, baráti kötődések erősebbek
  • • Sokakról tudható, melyik szekértáborhoz húz.
  • • A szakmai elképzeléseket gyakran felülírja a politikai hovatartozás
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Marketing szekció az MLS-en -- nem tudjuk, mivé válnak a marketinges forintok

Az MLS-konferencia marketing szekciójában felmerültek -- tallózás-szerűen:
- A könyvtári arculati elemek (intézmények és rendezvénye), pl. logók minősége tükrözi a könyvtári rendszer identitásválságát. Ugyanakkor az alapvető változásokkal összefüggő kérdésekről nyíltan legalábbis alig esik szó.
- A tavalyi Összefogás 'Nekünk bejössz...' szlogenjétől a jelen lévő könyvtári vezetők közül többen elhatárolódtak. De, mint mondták, a kecskeméti koncepcióktól függetlenül saját intézményeikben igyekeznek izgalmas programokat szervezni.
- A szándékosan nem könyvtáros külső előadó jelezte, hogy a könyvtárak élhetnének az online tájékoztatás eszközével is. Több jelenlévő azonnal utalt saját ilyetén rendszerére, miközben az is nyilvánvalóvá vált: ha a lehetséges célcsoport nem tud ezek létéről, a szolgáltatás számára olyan, mintha nem is létezne (vö.: a marketing alapjai).
- Az előadó szerint a könyvtárak marketing-tevékenysége külsősök számára csak kevés esetben tűnik fel. A jelenlévők is kifejezték a -- főként pályázati pénzek -- elköltésének kétes hatékonyságát. Egy résztvevő úgy vélte: sokszor nem is érdemes mérni a hatékonyságot(!). A jelenlévők nem tudtak példát arra, hogy a marketingre költött ráfordításokat mérte-e már a hazai könyvtárakban valaki. (A könyvtárak ön-népszerűsítő szóróanyagait leginkább más könyvtárosok teszik zsebre...)
- A résztvevők a vonatkozó tudás megosztásának témájában javasolták, hogy a KIT praktikus rovata kerüljön a hírlevél elejére. Azonnal ki is próbáltuk :-)
- Jó példaként elhangzott az Ervin a Szigeten link , illetve hogy a Corvinus Egyetem könyvtárában külön tanszéki összekötőt alkalmaznak link .

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról