Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Menedzsment-eljárások 3. : újjáalakítás (reengineering)

Felejtsük el egy pillanatra azt, amit nap mint nap teszünk! Majd koncentráljunk Ügyfeleinkre (olvasó, használó célcsoportjai), átgondolva: melyek az általuk kifejezett és főként: a ki nem fejezett kívánalmak. 'Ha új termékkel akarsz előállni, ne azt kérdezd az emberektől, hogy mit szeretnének, hanem hogy milyen gondjaik vannak, amikor reggel fölkelnek. Ki hitte volna tíz éve, hogy CD-lejátszóra vágynak?' (Fortune Magazin, 1993.) Mikor ez megvan, helyezzük el magunkat, szervezetünket e szövegösszefüggésben: mely tevékenységeink szolgálják elvárásaikat? Nos, ha ez a valójában igen nagy bátorságot kívánó feladatot elvégeztük, akkor hajítsuk ki szervezetünkből azokat a tevékenységeket, amelyek nem közvetlenül szolgálják használóinkat. (A 'kihajítás' lehet megszüntetés vagy kiszervezés egyaránt.) Így alakítjuk újjá szervezetünket -- pontosabban üzleti folyamatainkat -- a használói szempontok szerint. Teljes angol elnevezéssel élve a 'business process reengineering; BPR' egy radikális lépést jelent -- ellentétben a TQM sok kisebb lépésével. A BPR kimenetele lehet akár 30%-os megtakarítás(!), vagy bukás, mármint ügyetlen menedzsment esetében. Veszélyessége miatt ma teljes egészében már nem jellemző, de szemlélete beépült az üzleti gondolkodásba. Hazai könyvtárakban nincs gyakorlata. Tehát 'az újjáalakítás az üzleti folyamatok ügyfélcentrikus, az alapoktól induló újragondolása, gyökeres újragondolása olyan teljesítménymutatók érdemi megjavítása érdekében, mint a költségek, minőség, kiszolgálás, átfutási idők'.
- Irodalom pl.: Reinventing the corporation / J. Naisbitt and P. Aburdene. - Warner Books : New York, 1985; Reengineering / Bőgel György. In: Vezetéstudomány 27 (1996) 3 p. 49-57; Re-engineering as a change agent at the National Library of Canada / Liz McKeen and Ingrid Parent. In: Alexandria 7 (1995) 2 p. 107-113; Reengineering (újjáalakítás) és az információs szolgáltatók. In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás 44 (1997) 6 p. 220-227

Régebbi hírforrás(ok): link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról