Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

A napi- és hetisajtó fizetős tartalmait...

  • • Nemigen tudni, melyik lapnak van
  • • Természetesen előfizetünk néhányra
  • • Pénzhiány miatt nem tudjuk biztosítani
  • • Nem, az inkább magánhasználatra van
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Mi a hype-görbe és miért alapvető a könyvtári marketing számára is?

A hype-görgét az amerikai Gartner kutató és tanácsadó cég fogalmazta meg a technológiák fogadtatásával kapcsolatos érdeklődés bemutatására. A görbe jellege: meredek növekedés, majd a csúcs utáni csökkenést követően a közepes szint áll be (ld.: link ).
A minta több helyen tetten érhető. Pl.
- A korstílusok - barokk, szecessziós, szocreál stb. - kedveltsége is nagyot zuhan csúcskorszakuk után, majd egy emberöltő múlva beáll "normál" szintre.
- Egy szakmai eseményen pl. a résztvevők számára a bemutatott téma iránti érdeklődés közvetlenül a rendezvény végén, vagy röviddel az után mutatható ki. Ilyenkor lehet a legeredményesebben és hatékonyabban kommunikálni a témával kapcsolatos ismereteket; ekkor, a fellazított talajon a legeredményesebben elvetni a tudás magjait, vagy növeszteni az ismeret gyümölcseit. Ha ezt a marketing-lehetőséget kihagyjuk, a téma iránti érdeklődést később csak jóval nagyobb ráfordítással tudjuk újból felszítani (az első benyomás nem ismételhető, mert az már csak a második lenne).
- Ha használónk érdeklődik a téma iránt, igyekezzünk minél gyorsabban kiszolgálni. Mi alkalmazkodjunk, a nagyobb érdeklődést kihasználva, mégha e készenlét nagyobb erőfeszítést is vár el tőlünk (vö.: magas marketing-orientáció, használó-irányította szolgáltatás). Ha használónknak kell a mi munkabeosztásunkhoz, lapzártánkhoz stb. alkalmazkodnia (vö.: alacsony marketing-orientáció), könnyen veszíti érdeklődését, s küldetésünket - saját szemléletünkből adódóan - nehezebben tudjuk betölteni. Egyben komoly akadályokat görgetünk saját elismertségünk elé. (MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról