Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Hatékony-e (ráfordítás / eredmény) az Internet Fiesta?

  • • Igen, a használók kedvelik, a könyvtárak neve jól forog általa.
  • • Nem a hatékonyság számít, csak a pénz eltapsolása.
  • • Nem oszt, nem szoroz.
  • • Az internetet a népek nem a könyvtárból tanulják.
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Mindfullness, nudge (bökdösés) és empátia - az új média-írástudás elemei 3.: Az empátia tanítása (olvasóink szavazatára)

A kis sorozat korábbi részét link tovább fűzve...
Bár az empátia önmagában nem tesz informálttá, mégis a médiaismeret órák részének kellene lennie. Segít mélyebben megérteni a különböző világnézeteket, és hogy ezek a különbségek hogyan hatnak a különböző csoportok megközelítéseire. Milyen különböző források lehetnek?
Vannak például olyanok, akik inkább a megérzéseikben bíznak, és a hatékonyságot a pontosságnál jobban értékelik. Ezt a média is jobban kihasználhatja, hogy érzelmes reakciókat váltson ki.
Danah Boyd, közösségimédia-kutató is sokat beszélt az empátia fontosságáról a 2018. márciusi SCSW Edu-előadásában (link ). Javasolt gyakorlatai:
- Bátorítsuk a diákokat, hogy ismerjenek meg valaki mást. Például ültessük őket párba, és ismerjék meg egymás nézeteit. Aztán még egy harmadik, külsős véleményt is ismerjenek meg. Elkezdik majd értékelni a közös alapjukat, például hogy nekik ugyanaz a tanáruk.
- PhD diákok körében alkalmazta, hogy olvassanak el öt néprajzi tanulmányt. Csak jókat mondhattak mindegyikről, hogyan járultak hozzá a kutatásokhoz. Ezzel sikerült elérni, hogy ne rögtön cinikusan közelítsék meg az írásokat, hanem empátiával.
- A Just Like Me gyakorlatot ebben a videóban magyarázzák el: link
A gyakorlatok segítségével könnyebben kapcsolatba léphetünk olyan emberekkel, akikkel nem értünk egyet egy számunkra bántó szituációban. Nem lehet elkerülni az intézkedéseket, de meglehet tanulni az erős érzelmek nélküli, átgondoltabb reakciókat. Az empátia segít nyitottabb diákokat nevelni. Elfogadóbb, jótékonyabb, emberközpontúbb szemléletet mutatni a más kultúrával és eltérő nézetekkel rendelkező emberekkel kapcsolatban. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról