Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Tanuljunk Disney-től (is)!

Egy az USA-beli Cerritos Könyvtárban megrendezett könyvtáros konferencián több előadó is arra sarkallta a résztvevőket, hogy könyvtári munkájukat kihívásként, a közönség igényeihez igazított előadásként éljék át. A Cerritos Könyvtár - melyet Kaland Könyvtárként is emlegetnek -- maga is számos újdonságot kínál a gyerekeknek. Nincsen például hagyományosan kialakított kölcsönzőpult, a könyvtárosok a teremben járkálva veszik fel a kapcsolatot az odalátogatókkal. A könyvtárban pedig egy Tyrannosaurus Rex csontváza látható kiállítva, valamint egy tengeri akvárium is, amelyben cápák úszkálnak. A konferencián az előadók között volt Marty Sklar, a Disney Stúdió szakembere, aki a szórakoztató parkok kitalálásáért és fejlesztéséért felelős. "Micky Egér 10 jó tanácsa" címmel tartott előadást arról, hogy hogyan lehet a könyvtárakat a gyerekek számára szórakoztató, vonzó, ám egyben a tudást észrevétlenül közvetítő helyekké tenni. Pontjai:
I. Ismerd meg a közönséget! (marketingkutatás)
II. "Bújj bele a cipőjükbe!" (a célközönség szokásainak, életvitelének megtapasztalása)
III. Szervezz ötletbörzét!
IV. Tervezz egy emblémát, amely meghatározza majd a megjelenést, és amin megakad az emberek szeme! (pr, márkaépítés)
V. Vizuális eszközökkel kommunikálj! (ne pedig szavakkal, vagy írásban)
VI. Semmit ne vigyél túlzásba!
VII. Mesélj el egy történetet, s ahhoz a témához minden részletben igazodj!
VIII. Kerüld az ellentmondásokat!
IX. Csökkentsd minimálisra a szabályokat, inkább azt hangsúlyozd, hogy mit szabad!
X. Csináld végig, és légy hű a szerepedhez! (ism.: KE)

Hírforrás: 2003.06.03., link
2003. június 18.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=tanuljunk_disney-tol_is)
Régebbi hírforrás(ok): 2003.06.03., link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról