SzavazásMennyire fontos a könyvtár jövőjében az alkotói tér?
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Tizenévesek olvasási nehézségei -- ront a helyzeten a csak irodalmi kánonra építésOlvasmányok és tantervek: Látogatásaink során találkoztunk olyan olvasásra vonatkozó tantervvel, amely az olvasástanítást kizárólag az irodalmi kánonra és az ahhoz kapcsolódó tananyagra vonatkoztatja. Ez nem felel meg a tizenéves olvasási nehézségekkel küzdők szükségleteinek. Az anyanyelvi olvasástanítás sajátos kihívásai közé tartozik két szempont: (1) Be kell emelnie tizenéveseket érdeklő kérdéseket az olvasmányok által az órai munkába. (2) Olvasási képességüket úgy kell fejleszteni, hogy releváns választ kapjanak irodalmi és más szövegeken keresztül. Ez jobban megvalósult ott, ahol az olvasástanítás fejlesztésközpontú tantervre és olyan autentikus szövegekre épült, amelyek figyelembe vették a tanulók érdeklődését.
... Szomorú ellentmondás van ezen a területen a probléma sürgőssége és a koncepciók hiánya között. Míg ez az általános leírás sok tehetős nyugat-európai országra jellemző (köztük pl. Németországra), a probléma még nagyobb sok kelet-európai országban, részben gyengébb gazdaságuk, részben oktatáspolitikájuk és kultúrájuk hagyományai miatt. Főként a szelektív oktatási rendszerekkel, szigorú tantárgyi struktúrával és az erőteljesen előíró szemléletű tanterveikkel rendelkező országokra jellemző, hogy alig tesznek kísérletet arra, hogy ezeknek az új kihívásoknak megfeleljenek. |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |