SzavazásKönyvtárunk legnagyobb problémája...
KIT hírlevél évfolyamok2023
|
Üzenet, a használó oldaláról megfogalmazva - a marketingorientáció legfelsőbb szintje
Címkék: marketing | legjobb gyakorlat (kereskedő, terjesztő) | hírlevél használóknak | hatékonyság | analógia | * | egyéb, nem könyvtári (információ)szolg. szerv. |
"Új munkahelye vagy új kinevezése mellé azt ajánlották, hogy a "smart casual" a mindennapi elvárás? Vagy egy céges parti meghívóján olvasta a dress code mellett ezt a kifejezést? Hogyan öltözzön smart casual-be, és hogyan hozza ki belőle a legtöbbet? Megmutatjuk!" (Ha érdekel a példában említett "smart casual", kattints az alanti linkre.)
... Mindez a MrSale férfiruha-üzlet e-hírlevelében olvasható, a még koronavírus-helyzet előtt megjelent anyagban. A kínálatukat a használók szempontjai felől fogalmazza meg a cég - stratégiájában és kommunikációjában egyaránt. Van szolgáltató, amely a saját kínálatot, más a használói igényeket kommunikálja. E kettősségre utalt a Dove piperecég vezére elhíresült kijelentésében: "Gyárainkban szappant állítunk elő. Az üzletekben a szépség ígéretét kínáljuk." Nézzük ennek apropóján a marketingorientáció (bővebben: link ) szintjeit, amely megmutatja: hova kerül a kommunikáció hangsúlya: használó, vagy a szolgáltató szempontjaira. Egy huszonhárom finn egyetemi és tíz további szakkönyvtárat vizsgáló felmérés és vezetői interjú adatainak elemzése során három csoportot különítettek el: 1. "Magasan szállók", erősen piacorientáltak (a könyvtárak kisebb hányada): alapértékük az ügyfelek információs igényeinek azonosítása és megfelelés annak. Számukra ez a könyvtár túlélésének legfontosabb záloga. A könyvtárak többi csoportjától leginkább a proaktivitás különbözteti meg. E könyvtárak vezetői jellemzően vettek már részt marketing- vagy hasonló képzésben. Ám voltak kivételek is: pl. könyvtárvezetők, akik bár részt vettek marketing-szemináriumon, mégis alacsony maradt marketing-orientációjuk, illetve fordítva: nem voltak ilyenen, mégis marketing-érzékenyek voltak. A szervezeti méretét tekintve inkább a közepesek voltak. 2. "Igyekvők" (közepesen marketing-orientáltak): marketing-kultúrájuk könyvtár-orientált, azaz kínálatukról kommunikálnak. Itt a leggyakoribb motívum a promóciós anyagok készítése volt. Mindez a termelés-orientáció jellemzője, ahogyan azt a 4P klasszikus marketing-mixe leírja. A jövőben gondolkodás, proaktivitás e könyvtárakban jóval ritkább, erősek viszont a kapcsolatépítésben. 3. "Lassan haladók" (slow walkers) vagy nézelődők: akik gyengék a marketing-orientációban, -szakismeretekben, operatív tevékenységekben és szolgáltatásteljesítményben. A marketingen kívüli tényezőkre figyelnek: marketingen információszolgáltatást értenek. Milyen a te könyvtárad? Magasan szálló, igyekvő, vagy lassan haladó? Régebbi hírforrás(ok): Milyen erős könyvtárad marketingkultúrája? link |
![]() FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |