Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Megosztja-e a könyvtárosokat a politika?

  • • Leginkább választások környékén
  • • Nem, a szakmai, baráti kötődések erősebbek
  • • Sokakról tudható, melyik szekértáborhoz húz.
  • • A szakmai elképzeléseket gyakran felülírja a politikai hovatartozás
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Üzenet, a használó oldaláról megfogalmazva - a marketingorientáció legfelsőbb szintje

"Új munkahelye vagy új kinevezése mellé azt ajánlották, hogy a "smart casual" a mindennapi elvárás? Vagy egy céges parti meghívóján olvasta a dress code mellett ezt a kifejezést? Hogyan öltözzön smart casual-be, és hogyan hozza ki belőle a legtöbbet? Megmutatjuk!" (Ha érdekel a példában említett "smart casual", kattints az alanti linkre.)
... Mindez a MrSale férfiruha-üzlet e-hírlevelében olvasható, a még koronavírus-helyzet előtt megjelent anyagban. A kínálatukat a használók szempontjai felől fogalmazza meg a cég - stratégiájában és kommunikációjában egyaránt.
Van szolgáltató, amely a saját kínálatot, más a használói igényeket kommunikálja. E kettősségre utalt a Dove piperecég vezére elhíresült kijelentésében: "Gyárainkban szappant állítunk elő. Az üzletekben a szépség ígéretét kínáljuk."
Nézzük ennek apropóján a marketingorientáció (bővebben: link ) szintjeit, amely megmutatja: hova kerül a kommunikáció hangsúlya: használó, vagy a szolgáltató szempontjaira. Egy huszonhárom finn egyetemi és tíz további szakkönyvtárat vizsgáló felmérés és vezetői interjú adatainak elemzése során három csoportot különítettek el:

1. "Magasan szállók", erősen piacorientáltak (a könyvtárak kisebb hányada): alapértékük az ügyfelek információs igényeinek azonosítása és megfelelés annak. Számukra ez a könyvtár túlélésének legfontosabb záloga. A könyvtárak többi csoportjától leginkább a proaktivitás különbözteti meg. E könyvtárak vezetői jellemzően vettek már részt marketing- vagy hasonló képzésben. Ám voltak kivételek is: pl. könyvtárvezetők, akik bár részt vettek marketing-szemináriumon, mégis alacsony maradt marketing-orientációjuk, illetve fordítva: nem voltak ilyenen, mégis marketing-érzékenyek voltak. A szervezeti méretét tekintve inkább a közepesek voltak.

2. "Igyekvők" (közepesen marketing-orientáltak): marketing-kultúrájuk könyvtár-orientált, azaz kínálatukról kommunikálnak. Itt a leggyakoribb motívum a promóciós anyagok készítése volt. Mindez a termelés-orientáció jellemzője, ahogyan azt a 4P klasszikus marketing-mixe leírja. A jövőben gondolkodás, proaktivitás e könyvtárakban jóval ritkább, erősek viszont a kapcsolatépítésben.

3. "Lassan haladók" (slow walkers) vagy nézelődők: akik gyengék a marketing-orientációban, -szakismeretekben, operatív tevékenységekben és szolgáltatásteljesítményben. A marketingen kívüli tényezőkre figyelnek: marketingen információszolgáltatást értenek.

Milyen a te könyvtárad? Magasan szálló, igyekvő, vagy lassan haladó?

Régebbi hírforrás(ok): Milyen erős könyvtárad marketingkultúrája? link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról