VALAMI: 100
KIT Hírlevél Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok
Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Cimke: ügyfélszolgálat, panaszkezelés
összes találat: 226 cikk

A lista nem teljes, az archívum indexelése folyamatban van.

Becsüljük meg az ellenvéleményt! Kétszer gyakrabban szólunk az egyetértő közösségbenFEL

A közösségi média felhasználói fontos aktuális kérdésekben kevésbé szívesen osztják meg véleményüket az interneten és a való életben is óvatosabbak. Úgy tűnik, a közösségi média ilyen tekintetben öncenzúrára ösztönöz - derült ki egy új felmérésből.
... ...
A hír dátuma: 2014. 09. 13.   bővebben


Hogyan gyűjtsünk referenciákat? -- Példa az AcerShoptólFEL

Kedves xxxx [keresztnév]!
Annyira büszkék vagyunk rá, hogy már Téged is az AcerShop vásárlói között üdvözölhetünk! :)
Reméljük, hogy az a kütyü, amit kiválasztottál már rendben megérkezett és olyan, mint amilyennek szeretted volna.
Megtennéd, hogy l...
A hír dátuma: 2014. 08. 21.   bővebben


A 12 legidegesítőbb dolog, ami miatt utálsz bankfiókba járni -- és könyvtárba?FEL

Hiába törekszenek a bankok arra, hogy minél több ügyet tudjunk online vagy telefonon elintézni, sok esetben elkerülhetetlen, hogy bankfiókba menjünk. Ilyenkor számos bosszantó dologba lehet belefutni, összegyűjtöttünk ezek közül néhányat. Téged mi idegesít a legjobban a fiók...
A hír dátuma: 2014. 08. 19.   bővebben


Praktikus minimum-jelnyelv az olvasószolgálatban -- videóvalFEL

Tőzsér Benjámin oktatócsomagjával elsajátítható a minimális jelmennyiség (körülbelül 250), mellyel könnyebben lehet tájékoztatni a siket olvasókat. Tematika pl.: beiratkozás, kölcsönzés, abc. A YouTube-on: https://www.youtube.com/channel/UC-re24d7ubZAHd10C6wPIGA/playlists. A ...
A hír dátuma: 2014. 07. 01.   bővebben


Elfogadják a könyvtárak a Bariont beiratkozásnál?FEL

A június elején startolt Bariont már több mint egy tucatnyi helyen fogadják el: fizethetünk vele többek között sörözésért, iskolaszerekért, kerékpárért vagy éppen ágyneműért. Kérdés, hogy milyen széles körben fog elterjedni.
A hír dátuma: 2014. 06. 27.   bővebben


Mentálisegészség-fejlesztő tréning könyvtárosoknak -- képzettként segítenek (olvasóink szavazatára)FEL

Josh Berk 15 éve dolgozott Lehigh Valley-ben könyvtárosként, amikor hajléktalanokkal foglalkozóként részt vett egy mentális érzékenységet fejlesztő tréningen. Rájött, hogy nagy szükség van e hiányképességekre a könyvtárban, ezért saját intézményében is megszervezte a k...
A hír dátuma: 2014. 06. 24.   bővebben


Új honlapja van a Chicagoi közkönyvtárnak -- összehasonlítható a régi és az újFEL

Az új http://www.chipublib.org/ és a régi http://old.chipublib.org/. Itt pedig kritizálható: https://www.chipublib.org/help-us-improve-our-website/.
A hír dátuma: 2014. 04. 16.   bővebben


* * * Ügyfélpanaszból versenyelőny -- MIBE-klub ápr. 9-én * * *FEL

A MIBE-klub vendége Arany Ferenc ügyfélpanasz-kezelési és CRM-szakértő, aki kötetlen beszélgetésben szól arról, hogy miként lehet az ügyfélpanaszokat összegyűjteni és innovációra felhasználni szervezeten belül illetve kívül, továbbá hogyan érdemes az információs taná...
A hír dátuma: 2014. 03. 29.   bővebben


A Házipatikánál már orvos is foglalható -- hol rendelhető könyvtáros?FEL

Stratégia megállapodást kötött a Házipatika.com és a Foglaljorvost.hu startup. A Házipatika a generált forgalmon kívül a fejlesztésben, a sales és marketingfeladatokban segíti majd a Foglaljorvost, míg a startup orvosi kapcsolathálója jelent extrát a szájtnak. A Sanoma laikusuk...
A hír dátuma: 2014. 02. 08.   bővebben


Önről is csinált egy videót a Facebook, itt nézheti megFEL

Tízedik születésnapja alkalmából mindenki facebookos tevékenységéről, a legemlékezetesebb pillanatairól készített egy rövid videót a Facebook.
Az éppen ma 10 éves Facebook egy személyre szabott ajándékot készített mindenkinek. Mark Zuckerberg csapata egy olyan videót...
A hír dátuma: 2014. 02. 04.   bővebben


Nagyot újított a Telekom ügyfélszolgálataFEL

Olyan videós ügyfélszolgálatot -- hivatalosan nevén Video Call Centert - vezetett be a Magyar Telekom, ahol az ügyfeleknek azt is meg tudják mutatni a távolból, mit és hogyan kell beállítani a telefonjukon, illetve az ügyintéző és az ügyfél láthatja egymás arcát.
A hír dátuma: 2014. 01. 17.   bővebben


Terjed az öngyógyítás Magyarországon -- a könyvtár is segíthet?FEL

A magyar családok a nettó jövedelem 3-4 százalék fordítják egészségügyi kiadásokra, ám ezen belül nagyon magas a gyógyszerek részaránya -- derül ki a GKI tanulmányából. További trend, hogy egyre többen próbálják önmaguk kezelni problémájukat, ami veszélyeket hordoz ma...
A hír dátuma: 2013. 11. 28.   bővebben


A Maros Megyei Könyvtár pr-anyagain csak román a nyelv?FEL

Nem hagyhatjuk szó nélkül, hogy a Maros Megyei Könyvtár vezetősége az intézmény fennállásának centenáriumi ünnepségén teljes mértékben mellőzte a magyar nyelv használatát, a szórólapoktól kezdve az elhangzott beszédekig és az utókor számára elhelyezett emlékplakettig...
A hír dátuma: 2013. 11. 25.   bővebben


Könyvtári mobil-alkalmazás -- kávét éppen nem főz. Külső programozó alkalmazásávalFEL

Az Emma Mobile-nak elnevezett alkalmazással a használók a következőket tudják elvégezni:
1. egy ISBN számot beszkennelve a könyvtári katalógusban a művet megkeresni,
2. előjegyzést tenni,
3. automatikusan bejelentkezni adatbázisokban való kereséshez és az...
A hír dátuma: 2013. 11. 18.   bővebben


Amikor problémás olvasók találkoznak jó könyvtárosokkalFEL

Roz Warren több, mint tíz évig dolgozott egy Philadelphiai nyilvános könyvtárban. A Metropolis-on megjelent blogbejegyzésben meséli el, hogy a legtöbb olvasóval öröm dolgozni, viszont van több, ellenszenves ember, akikkel a könyvtárosoknak nap, mint nap foglalkozniuk kell. Készít...
A hír dátuma: 2013. 11. 15.   bővebben


Passzív-agresszív utasítások a könyvtárban -- rossz hangulatot okoznak (képekkel)FEL

Sok évvel ezelőtt az OSZK is elhelyezett hasonló tiltó ábrákat, melyet a Könyv Könyvtár Könyvtáros is leközölt. Azóta feltehetően a pozitív megerősítésre, esetleg humorra apelláló feliratok születnek :-) (MG)
A hír dátuma: 2013. 11. 11.   bővebben


Díjazták az ügyfélkiszolgálást -- lesz-e egyszer könyvtári díjazott, vagy csak minősített könyvtár?FEL

Igazi nagyágyúk voltak az idén a legjobb hazai ügyfélkiszolgálók között, hiszen többek között a Magyar Telekom Nyrt., a Mercedes-Benz Hungária Kft., a Provident Pénzügyi Zrt. és a Samsung Electronics Magyar Zrt. vehette át az elismerést. Az idén ötödször megrendezett 'Kivál...
A hír dátuma: 2013. 11. 08.   bővebben


Elnémították a Nemzeti nézőit -- anti 2.0FEL

Korlátozta a publikum szólásszabadságát a Nemzeti Színház új vezetősége. A teátrum honlapján eddig élénk fórumozás folyt az aktuális darabokról, a művészek játékáról, egy-egy rendezvény történéseiről, de sokan ezen a felületen csereberélték a jegyeiket is. Tegnap a...
A hír dátuma: 2013. 10. 07.   bővebben


Jóillatú plédeket kapnak a fázó hallgatók a szegedi TIK-benFEL

Még két hetet kell várni a Tanulmányi és Információs Központ befűtésére. A Szegedi Tudományegyetem Tanulmányi és Információs Központjára is érvényesek a fűtés elindítására vonatkozó szabályok. Ezek szerint időjárástól függetlenül leghamarabb október 15-én lehet ...
A hír dátuma: 2013. 10. 07.   bővebben


Ültesd le a használót! -- egy szinten az olvasó és a könyvtárosFEL

Az udvariasság mellett a szolgáltatás kommunikálása is az, ha a felek egy 'szinten vannak'. Az is, hogy nem magas lóról beszélünk, illetve azonos kényelmi színvonalon vagyunk. Egyre több modern könyvtár veszi át az üzleti gyakorlatot, hogy könyvtárosai saját magukkal egy szinte...
A hír dátuma: 2013. 10. 01.   bővebben


Háborgó ügyfelek, olvasói reklamációk ? Megy-e a win-win játék a könyvtárban?FEL

A cég küzdelmes munkával felépített imázsát pillanatok alatt romba döntheti, ha figyelmen kívül hagyják a vevők visszajelzését, vagy ha botrányos a válságkommunikációjuk.
Legyen-e Facebook-oldalunk vagy sem? Nem egy cégvezető dilemmázik ezen, hiszen a közösségi old...
A hír dátuma: 2013. 09. 16.   bővebben


A fenntartót riadóztatták tervszerű állományapasztás kapcsánFEL

Virgina állam Fairfax megyéjének könyvtárai pusztítottak el ennyi könyvet, és nem tudni miért. Korábban ugyanis a kiselejtezett könyveket odaadták a Friends of the Library (A könyvtár barátai) nevű szervezetnek, amely azután vagy elajándékozta, vagy eladta őket, a bevételt pe...
A hír dátuma: 2013. 09. 12.   bővebben


Virtuális tájékoztatás: hologramember fogadja az ügyfeleket egy londoni városházánFEL

Életnagyságú hologramnő, azaz háromdimenziós képvetítés fogja fogadni a betérőket egy londoni önkormányzat recepcióján. A látványnő beszélni is tud majd, nevezetesen felelni pár kérdésre, olyanokra, amelyeket a leggyakrabban teszik fel az ügyfelek - adta hírül a The Daily...
A hír dátuma: 2013. 08. 21.   bővebben


Kommunikálni tanul a parlamenti őrség. -- Van-e kommunikációoktatás a könyvtárosképzésben?FEL

Parlamenti őrség: emberekkel is találkozni fognak. A kommunikációs készségeiket fejlesztő tréningre küldik az Országgyűlési Őrség tagjait -- írja a Bors. Az Országgyűlés honlapján szereplő adatok szerint összesen 7 millió 620 ezer forintot fizetnek az őrök képzéséért,...
A hír dátuma: 2013. 07. 26.   bővebben


Az ügyfélszolgálatban dolgozók motiválásának 5 szabálya (olvasóink szavazatára)FEL

Az erős használói hűséggel bíró ügyfélbarát szervezet számára nem kétséges, hogy éppen ügyfélszolgálatának munkatársai által tudja leginkább elérni, hogy visszatérjenek ügyfelei. Az érintett munkatársak motivációjának kérdése tehét alapvető. Öt lehetőség erre...
A hír dátuma: 2013. 03. 21.   bővebben


69 év elteltével vitte vissza a kikölcsönzött könyvetFEL

A férfi azzal mentegetőzött, hogy a könyvtár bombatalálatot kapott a második világháborúban, és megrongálódott.
A nyolcvanas éveinek derekán járó férfi 1944. március 7-én kölcsönözte ki a könyvet Tallinn központi könyvtárából. Most, amikor visszavitte, sűrű b...
A hír dátuma: 2013. 03. 13.   bővebben


Vácon is: hatékonyabb felszólítás-kezelés emailenFEL

Mint arról korábban már beszámoltunk portálunkon: 2012 decemberétől a váci Könyvtár e-mailben értesíti a késedelmes tartozásokról azon olvasóit, akik e célból megadták elektronikus elérhetőségüket. A cél ezzel a postaköltségek csökkentése és a könyvtári rendszer adt...
A hír dátuma: 2013. 02. 25.   bővebben


Google kontra könyvtáros -- mérjük meg tájékoztatási teljesítményüket!FEL

Milyen mértékben tudott helyes válaszokat adni a Google azokra a faktografikus és tematikus kérdésekre, amelyek egy digitális referensz szolgálathoz (Ask-a-Librarian) futottak be. ... A kapott eredmény szerint a Google a tematikus kérdések 42%-ában és a faktografikus kérdések 29%-...
A hír dátuma: 2013. 01. 28.   bővebben


Visszakérés helyett könytárközi kölcsönzés -- nagyobb használói elégedettség?FEL

2010 augusztusában a University of Houston M. D. Anderson könyvtára megszüntette a könyvek (határidő lejárta előtti) visszakérését. Használói panaszok nyomán az olvasószolgálati osztály munkatársai felülvizsgálták a visszakérés folyamatát. A használók jobb kiszolgálás...
A hír dátuma: 2013. 01. 22.   bővebben


Szakterületen szerzett diplomára egyre kevésbé van szükség -- szakreferensekFEL

A szakterületen szerzett diplomára egyre kevésbé van szükség, ehelyett az oktatókkal való kapcsolatok erősítése és a könyvtárnak az egyetem oktatási tevékenységében és információs műveltségi programjaiban való szerepének megalapozása a cél. (autoref.)
A hír dátuma: 2012. 11. 27.   bővebben


Mosolykultúra -- visszakérték a mosolygó alkalmazottakatFEL

A kemény, szigorú cégvezetésnek megvannak az előnyei, de hosszú távon van egy veszélye is: a hibák miatt aggódó alkalmazottak nem mernek kockáztatni, ezért biztonsági játékot játszanak. Ha viszont mosolygunk, akkor az alkalmazottak nyitottabbak, kommunikatívabbak és ötletesebb...
A hír dátuma: 2012. 11. 22.   bővebben


Figyel az új Big Brother -- Mindent tud rólunk az internet?FEL

Lassan valóra válik minden jogvédő rémálma: a nagy internetes cégek egyre többet tudnak rólunk, egyszerű felhasználókról. Sőt, sok esetben az online vállalat jelzi a rendőröknek, hogy gyanúsan viselkedünk. Van, hogy a féltékeny párunk, haragosaink vagy éppen konkurensünk g...
A hír dátuma: 2012. 10. 25.   bővebben


Így használhatja a közösségi médiát! -- digitáliasan született munkatársak a középpontbanFEL

Az emberek nem akarják többé, hogy eladjanak nekik: a cégektől azt várják, hogy informálják őket a megfelelő termékről vagy szolgáltatásról a megfelelő áron. Még néznek reklámokat, de inkább az interneten, mint a tévén, és valószínűbb, hogy megnéznek valamit, ha bará...
A hír dátuma: 2012. 10. 17.   bővebben


Szalai Annamária: egyenlő hozzáférést kell biztosítani az információhoz -- az állam feladata isFEL

Internet Hungary -- A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) feladata az információhoz, a tájékozódáshoz, a tudáshoz és a kulturális értékekhez való szabad és egyenlő hozzáférés lehetőségének biztosítása -- mondta a hatóság elnöke kedden a siófoki Internet Hu...
A hír dátuma: 2012. 10. 17.   bővebben


Személyes ügyfélkiszolgálásban a Magyar Telekom a legjobbFEL

A Magyar Telekom elnyerte a 2012. évi 'Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban' Díjat a személyes kiszolgálás kategóriában. Ezzel a Telekom az ország legjobbjának bizonyult a T-Pont üzlethálózat által képviselt személyes ügyfélkiszolgálás terén az ország nagyvállalatai köz...
A hír dátuma: 2012. 10. 12.   bővebben


Tényleg a felhasználó az úr?FEL

Közhelyszámba menő kijelentés, hogy a vevőnek mindig igaza van. Könyvtárban ezt úgy lehetne lefordítani, hogy az olvasó/felhasználó kívánságát minden esetben, természetesen a lehetőségeknek megfelelően teljesíteni kell. De biztosan így van ez?
Saját tapasztalatom a m...
A hír dátuma: 2012. 09. 27.   bővebben


Küzdelem a képkönyvtárral -- biztosítják a minőséget?FEL

Szerettem volna megszerezni a Királyi Magyar Automobl Club (KMAC) 1922-es Margitsziget körüli motorcsónakversenyének plakátját.
Az Országos Széchenyi Könyvtár által fenntartott Magyar Digitális Képkönyvtárnak (MDK) [ http://kepkonyvtar.hu/ ] már a felülete sem felhasznál...
A hír dátuma: 2012. 09. 17.   bővebben


Masszív hiányosság a könyvtárosoknak nyújtott tájékoztatásban -- példamutatás sincsFEL

Kihez / hova érdemes könyvtári szakmai-ügyviteli ügyekben fordulni? -- volt a KIT múlt heti szavazás-kérdése. A nem reprezentatív eredmények azt mutatják, hogy a könyvtári szakma a tájékoztatásban nem mutat példát; saját tagjai is szenvedik a szakmai információs infrastrukt...
A hír dátuma: 2012. 03. 06.   bővebben


Tömör könyvtári üzenetek a használóknak (képekkel)FEL

A holland OBD regionális könyvtárellátó szervezet könyvtáraiban -- képeket ld. hozzá: http://www.kithirlevel.hu -- nagy plakátokon és szórőanyagokon ez olvasható:
1. Válassz minden héten egy új könyvet.
2. Válassz ingyen 10.000 DVD és 500.000 CD közül.
...
A hír dátuma: 2012. 02. 29.   bővebben


Twitteren intézi a faluja ügyeit egy kenyai közigazgatási vezető -- követik őket a hazai könyvtárvezetők?FEL

A Twitter mikroblog portálon intézi faluja ügyes-bajos dolgait egy kenyai közigazgatási vezető: a közösségi média immár a nagyvárosokon kívül az eldugott településeket is eléri -- olvasható szerdán a Mashable hírportálon.
A hír dátuma: 2012. 02. 23.   bővebben


A könyvtárosok számánál fontosabb, hogy elérhetők-e SMS-ben, e-mailen vagy chat-enFEL

A dolgozók számánál fontosabb, hogy mennyire elérhetők SMS-ben, e-mailben vagy chat-vonalon, és hogy a weboldalak milyen segítséget nyújtanak a használóknak. Az online elérhető oktatóvideókat, szöveggel kísért PowerPoint diavetítéseket akkor lehet igénybe venni, amikor éppe...
A hír dátuma: 2012. 02. 21.   bővebben


Zord idő -- a dolgozó otthon, az ügyfél hoppon maradtFEL

Nyíregyháza -- 'Sajnáljuk, de az időjárási viszonyokra való tekintettel ma zárva tartunk.' Ezt a választ kapta egy betérő diák szombat délelőtt a megyei könyvtár portaszolgálatán. Panaszosunk elmondta: nem csupán melegedni tért be a kulturális centrumba, szerette volna igény...
A hír dátuma: 2012. 02. 09.   bővebben


Szex a könyvtárban? - Seattle-ben nem gondFEL

Pornográf engedékenysége okán kelt híre egy amerikai közkönyvtárnak: nem tiltotta meg egy látogatójának, hogy a számítógépteremben nézegessen felnőtteknek készült videókat. Az eset Seattle-ben történt. A könyvtár egy nő tagja figyelt fel arra, hogy egy férfi pornóvideó...
A hír dátuma: 2012. 02. 05.   bővebben


Mire kell ügyelnie a börtönkönyvtárosnak? (egyre több a magyar ügyfél...)FEL

A börtönkönyvtáros munkakörülményei természetesen különböznek a külvilági kollégákétól. Óvatosabban kell bánnia az információkkal (például, ha egy rab valakinek az elérhetőségét szeretné megtudni), ellenőriznie kell a könyvtár esetlegesen fegyverként alkalmazható ...
A hír dátuma: 2012. 01. 18.   bővebben


Mobiltelefon a könyvtári szolgáltatásban -- webfelület, QR, SMSFEL

A legközkedveltebb mobilos szolgáltatás a kölcsönzés lejárati idejéről, az előjegyzett könyvek elérhetőségéről küldött SMS, de referensz szolgálatot is lehet ilyen módon működtetni. Manapság már nem ritka az online katalógusok mobilos elérhetőségét biztosító interf...
A hír dátuma: 2012. 01. 09.   bővebben


Önkormányzati iroda a könyvtárba! (képekkel)FEL

A holland könyvtárak úgy is beépülnek a közösségbe, illetve növelik bevételüket, hogy tereikbe tudatosan beengednek hivatalokat is. A gyámhivatal, földhivatal, rendőrség, stb. munkatársai a kistelepüléseken a könyvtárba hívják ügyfeleiket tárgyalásra. A helyiségben a hat...
A hír dátuma: 2011. 12. 13.   bővebben


Megvannak az ügyfélkezelés nagymesterei -- információt adnak, profi módonFEL

Harmadik alkalommal választották meg az ügyfélkiszolgálás területén legjobban teljesítő hazai cégeket. Az idén három kategóriában zajlott a verseny, a személyes és a telefonos ügyfélkiszolgálás mellett idén e-mail-en keresztül is mérték a szervezők az ügyfélkezelést.
A hír dátuma: 2011. 10. 17.   bővebben


Az Amazon ügyfélszolágálata, avagy 1 rossz Kindle-ből 2 jóFEL

Az egész azzal a jónak tűnő ötlettel kezdődött, hogy elviszem a Kindle-t a kajak-túrára. Csöndes elégtétellel gondoltam szerencsétlen tablet tulajdonosokra, miközben becsomagoltam a Kindle-t az útra. ...
Gyakorlatilag viszont valószínűleg nem szerette amikor begyömöszö...
A hír dátuma: 2011. 10. 17.   bővebben


* * * Kiléphetünk-e a játszmákból? -- A jó tájékoztató megtanul bele se lépni * * *FEL

Korábban szóltunk már az ügyfélszolgálati játszmáktól, amelybe a felkészületlen könyvtári tájékoztató is könnyen beleesik -- és amiből csak veszteséggel jöhet ki. A HR Portál cikke a játszmák keletkezésének eseteit taglalja.
-- A legjobb megoldás az, ha nem kezd...
A hír dátuma: 2011. 10. 10.   bővebben


Az igazság keresése csapdába vihet! -- inkább: az ügyfélpanaszok kiaknázásaFEL

Képzeld el, milyen hülye ügyfeleink vannak! Felhív felháborodottan, mobiltelefonról, vár négy percet az IVR menürendszerében, majd húsz percet vitatkozik velem, mert szerinte 97 Ft eltérés van a számlája és az általa számított díj között. Nyilvánvaló, hogy a telefonkölts...
A hír dátuma: 2011. 09. 20.   bővebben


Panaszkezelés -- nem igazság keresése, hanem a probléma megoldása!FEL

Az ügyfélszolgálaton elsődleges célunk, hogy az ügyfelek számára pozitív élményt jelentsen az ügyintézés -- mondja Szabó Noémi, a Telenor ügyfélszolgálati igazgatója. -- Az emberi játszmákat generáló 'igazságkeresés' helyett a problémák megoldására törekszünk, arra...
A hír dátuma: 2011. 09. 17.   bővebben


Eredményes könyvtári pr -- alacsony költségvetés igejénFEL

A Gloucestershire megyei önkormányzat ügyfélszolgálatának könyvtári és informatikai referense azokat a módokat ismerteti, amelyekkel a romló költségvetési helyzetben is fenn lehet tartani a könyvtárak iránti média-érdeklődést.
A pr-csapat a megye 39 könyvtárában do...
A hír dátuma: 2011. 09. 05.   bővebben


Beiratkoznál a könyvtárba? Homoszexuális vagy?FEL

Érdekes kérdésekkel bombázzák a beiratkozókat a brit városi könyvtárak -- írja a Telegraph. Az űrlapokon többek között rákérdeznek, hogy skizofrén, AIDS-es, rákos-e a kölcsönző, volt-e nemi átalakító műtéte, milyen a szexuális beállítottsága, és vallásos-e.
...
A hír dátuma: 2011. 08. 30.   bővebben


Auchan: váratlan információs szolgáltatást indított az áruházláncFEL

Alig két hete indította útjára az Auchan áruházlánc telefonos információs szolgálatát, hogy vásárlóinak visszajelzéseit és észrevételeit még hatékonyabban kezelhesse és beépíthesse működésébe. Az áruházlánc vásárlói minden nap, reggel 8 és este 20 óra között v...
A hír dátuma: 2011. 08. 29.   bővebben


* * * Panaszügyek hatékony megoldása * * *FEL

A reklamáló, panaszos Ügyfeleket sok helyen közellenségnek tekintik és ennek megfelelően bánnak velük! Ezért azután hiába költenek jelentős összegeket ügyfélszerzésre, könnyen elveszítik őket, mert nem megfelelően kezelik az elégedetlenek visszajelzéseit; szakszerűtlen, r...
A hír dátuma: 2011. 08. 23.   bővebben


Udvariassági formulák a virtuális referenszben -- csökkenti a társadalmi távolságotFEL

A különböző udvariassági taktikák alkalmazása a nyitó és záró formulákban a könyvtárosok figyelmét és törődését jelzik a használó igényei, érdeklődési köre és kívánságai iránt. Az ilyen fajta kommunikációs kompetencia szűkíti a társadalmi távolságot, és kö...
A hír dátuma: 2011. 07. 04.   bővebben


Megújult az OSZK honlapja isFEL

Az is jó hír, hogy már nem a régit tolják. Meg hogy a főoldalról lehet keresni -- nem minden megújult oldal tudja... A 2.0-s eszközök még szemmel láthatóan kevésbé integrálódtak, ám a címoldalról más Skype-on lehet hívni a könyvtárat (egyelőre éjszaka még nem). A kész...
A hír dátuma: 2011. 06. 15.   bővebben


Élő internetes ügyfélszolgálatot indít a hegyvidéki önkormányzatFEL

A XII. kerületben élők a www.hegyvidek.eu/elo-ugyfelszolgalat weboldalon is intézhetik jövő keddtől hivatali ügyeiket. A Magyarországon egyedülálló szolgáltatás során operátor segítségével felgyorsítják és egyszerűbbé teszik az ügyintézést -- mondta Pokorni Zoltán.
A hír dátuma: 2011. 06. 10.   bővebben


Közösségi sajtószoba a Szerencsejáték Zrt.-nélFEL

Magyarországon az elsők között olyan sajtószobát hoztunk létre, ahol a hagyományos sajtóhíreken kívül hozzáférhetőek a közösségi médiában publikált információink is. Ennek megfelelően a Flickr dobozból egy kattintással megtalálhatóak a Szerencsejáték Zrt. hivatalos f...
A hír dátuma: 2011. 06. 09.   bővebben


Alvás és horkolás a könyvtárban -- vegyes a helyzet megítéléseFEL

Új-Zélandon beköszöntött a tél. Vannak, hallgatók, akik számára az otthoni fűtés (takarékossági okokból) nem megfelelő. Ezért a könyvtárban alszanak akár napközben. Az olvasók és könyvtárhasználók hozzáállása változó: az Auckland Városi Könyvtár szóvivője büsz...
A hír dátuma: 2011. 05. 30.   bővebben


Gyengén kommunikálnak -- de elzárkóznak a kritika előlFEL

A praktizáló orvosok zöme soha nem tanult orvosi kommunikációt, s bár ma már minden egyetemen kötelező tantárgy, még mindig túl sokan vannak, akik nem is hallottak arról, hogy ez tanulható. Pedig kutatások bizonyítják, hogy a jó orvos-beteg kapcsolat, az őszinte párbeszéd gya...
A hír dátuma: 2011. 05. 27.   bővebben


Gyengélkedő kkv-s ügyfélszolgálatokFEL

A potenciális ügyfelek harmada zárt ajtókon kopogtat a kis- és középvállalkozások telefonos ügyfélszolgálatain a Magyar Telekom és a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet közös kutatása szerint. A szállodákat, vendéglátóipari egységeket és privát oktatási inté...
A hír dátuma: 2011. 05. 19.   bővebben


Nincs példány az állományban, de... -- a hiány pozitív kommunikálásaFEL

Stephen Hawking új könyve múlt héten érkezett be kötelespéldányként, a tegnapi napon, fél négykor véglegesítettük a leírását, de még nem került állományba, azaz nincs raktári jelzete. Joggal kérdezte az olvasó emailben, hogy ha látja a katalógusban a könyvet, akkor mié...
A hír dátuma: 2011. 05. 19.   bővebben


Fogadják az adózókat -- kihelyezett ügyfélszolgálat a könyvtárbanFEL

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-alföldi Regionális Adó Főigazgatósága idén is kihelyezett ügyfélszolgálatokat nyitott az szja-bevallás előtti hajrában. A szakemberek ma 10-16 óra között fogadják az adózókat a megye 5 pontján, 5 könyvtárban. A szegedi Somogyi-könyvtár ...
A hír dátuma: 2011. 05. 14.   bővebben


A parlamenti könyvtárak történelmi jelentősége szükséges mítoszként értelmezhetőFEL

A parlamenti könyvtárak arra az elvre épülnek, hogy a képviselőknek alapvető szükségük van minőségi információs szolgáltatásokra a döntéshozatal folyamatának támogatásához. Ez az alapelv azonban kétségbe vonható. A parlamenti könyvtárak történelmi jelentősége szüks...
A hír dátuma: 2011. 04. 25.   bővebben


Online pornográfia a könyvtárban -- szabad vagy nem?FEL

Az egyik Los Angeles-i közkönyvtárban történt események ismételten középpontba állítják a könyvtári szabályokat, különös tekintettel az olvasók online tevékenységére és annak monitorozására. A kínai negyedben lévő könyvtár gyermekrészlegében a kölcsönzőpult elő...
A hír dátuma: 2011. 04. 13.   bővebben


Érkezik a 3D-s virtuális ügyfélszolgálatFEL

A Xerox háromdimenziós, webes virtuális valóságot teremtő szoftvert fejlesztett, amely révén a vállalat ügyfelei azonnali terméktámogató segítséget kaphatnak nyomtatóikhoz, többfunkciós berendezéseikhez.
A Xerox kutatói szerint a prototípus lerövidíti az ügyfélszol...
A hír dátuma: 2011. 04. 07.   bővebben


Ne telefonálj, én se hívlak -- új kommunikációs csatornákat kell keresni?FEL

A New York Times cikke szerint a telefon mint kommunikációs eszköz teljesen kiment a divatból az utóbbi öt évben. Az sms, email, IM, és egyéb szöveges kommunikációs formák világában legfeljebb családtagok hívják egymást, vagy akkor cseng a telefon, ha a fenti módokon nem siker...
A hír dátuma: 2011. 03. 29.   bővebben


Megérteni a 'nehéz', fiatal olvasótFEL

A múlt héten már idéztük a finn könyvtárak biztonsági stratégiájáról szóló cikket. Érdemes másik részletét is kiemelni:
Az ún. 'nehéz' ügyfél a szakemberek szerint nem feltétlenül jelent fizikai veszélyhelyzetet. Sajnos a fiatal generáció rossz szokásai is haso...
A hír dátuma: 2011. 03. 28.   bővebben


A könyvtár biztonsági kihívásai -- hideg (északi) fejjel, tárgyszerűen, felkészülveFEL

A Tamperei Városi Könyvtár biztonsági szakemberei zajongó fiatalok csoportjairól és drogos fiatalokkal kapcsolatos tapasztalataikról számolnak be. Szerintük a zavart keltő, rendbontó felhasználót kiküldeni, eltávolítani mindkét fél számára rossz döntés. Célszerű az ügyfe...
A hír dátuma: 2011. 03. 28.   bővebben


Felmérések a bankokkal szembeni bizalomról -- és hogyan változik a könyvtárakkal szemben?FEL

Annak ellenére, hogy a bankok a válságot követően komoly erőfeszítéseket tettek az ügyfelek bizalmának visszahódítására, a fejlett piacok bankszektora jelentős bizalmi válságot tapasztalt meg. Nincs ez másként Magyarországon sem, ahol a hűség és az ügyfelek személyes kisz...
A hír dátuma: 2011. 03. 27.   bővebben


Diszkriminációt tapasztalva saját magyar könyvtárat tartanának jónak NagyváradonFEL

Két témája volt annak a sajtótájékoztatónak, amelyet csütörtökön tartottak meg az Erdélyi Magyar Ifjak (EMI) váradi szervezete. Csomortányi István elnök elmondta, az EMI folytatja a vizsgálódást aziránt, hogy a nagyváradi közintézményekben mennyire tartják tiszteletben a ...
A hír dátuma: 2011. 03. 11.   bővebben


Mikor menjek a bankba? Kiderült, mikor nincsenek sokanFEL

Az OTP Bank elkészítette a várható ügyfélforgalomra vonatkozó előrejelzését, melynek segítségével az ügyfelek kiválaszthatják azokat a napokat, amikor rövidebb ügyintézési időre számíthatnak. A pénzintézet ügyfelei az előrejelzés figyelembe vétele esetén kényelmeseb...
A hír dátuma: 2011. 02. 23.   bővebben


Mit hol találok a könyvtárban? Tájékoztató feliratok (képekkel)FEL

A könyvtáros jellemzően gyorsan megtalál mindent könyvtárában -- több évi rutin után legalábbis mindenképpen. A betérő használót viszont eléggé elkedvetlenítheti, ha nem azonnal találja meg a számára fontos dolgokat. A hatékony belső navigáció -- akár egy weblapon -- eg...
A hír dátuma: 2011. 02. 22.   bővebben


Az e-könyvben is lehet már oldalszámra hivatkozni -- a Kindle máris lépett!FEL

A Chronicle of Higher Education cikke (múlt heti számunkban referáltuk http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=elektronikus_konyvek_es_szakirodalmi_hivatkozas_rossz_hazassag) kifogásolta, hogy az elektronikus könyvek oldalszámára nehézkesen lehet hivatkozni. A következő nap a Kindle napi...
A hír dátuma: 2011. 02. 12.   bővebben


A közösségi média hete -- 90.000-en követik a New York-i közkönyvtárt (NYPL) twitterenFEL

A világ legnépszerűbb közkönyvtára a Twitteren a @nypl. A New York-i közkönyvtár (New York Public Library) ötvenmillió tételes gyűjteménnyel várja olvasóit, beleértve az elektronikus forrásokat is, mint a Digitális Galéria, e-könyvek és online kiállítások. Több mint 17 m...
A hír dátuma: 2011. 02. 12.   bővebben


Gondolatok a magyar könyvtári folyóiratokrólFEL

Sokszor és sokat hangoztatott véleményem az, hogy nem méltó az az állapot, amiben a magyar könyvtári és információ-technológiai szaksajtó van, legalábbis így kívülről-alulról nézve (ez több szempontból is képzavar, kommentben lehet fejtegetni). Nem feltétlenül tartalmilag...
A hír dátuma: 2011. 02. 12.   bővebben


Ha a szülő könyvtári könyvek eltávolítását kéri... -- nálunk ki sem alakul a probléma?FEL

Az amerikai könyvtárosok képzésük során megtanulják, hogy a könyvek betiltását és a hozzáféréshez való korlátozást a cenzúra egyik formájaként értelmezzék, ami a könyvtáros szakma alapértékeinek mond ellent. Az Amerikai Könyvtár Szövetség szabályzatának harmadik ci...
A hír dátuma: 2010. 11. 29.   bővebben


Infokommunikációs stratégia -- ismét könyvtár nélkülFEL

A Katalist-levéllel kapcsolatos hír:
November végére lesz infokommunikációs stratégia (Index)
Közben egy héttel -- jövő péntekig -- meghosszabbították a határidőt. (Galamus)
A hír dátuma: 2010. 11. 10.   bővebben


... eddig ismeretlen könyvtári dimenzió a magyar rendszerhez szokott olvasó számára ...FEL

A berlini könyvtárak az élet egy, eddig ismeretlen dimenzióját jelentik a magyar rendszerhez szokott olvasó számára. Körülbelül hat könyvtárba vagyok már beiratkozva, mert mindig mindenféle könyveket meg filmeket kell beszereznem. A könyvtárak óriásiak, szépek, modernek, mind...
A hír dátuma: 2010. 11. 08.   bővebben


Fizet a Google a talált hibákértFEL

Komoly összegeket ad a Google azoknak, akik valamilyen hibát találnak a vállalat alkalmazásaiban. A kifizetett összeg elsősorban a hiba jelentőségétől függ: minél súlyosabb, minél több júzert érint, annál több pénzt adnak érte, de a Google mindenképp bőkezűen bánik a hib...
A hír dátuma: 2010. 11. 03.   bővebben


Könyvtárosoknak a belépés ingyenes -- ha jó a kedve az osztrák ügyintézőnekFEL

A magyarországi könyvtárakban -- több olasz- és bajorországi kutatóhelyhez hasonlóan -- a könyvtárosok számára a belépés ingyenes és viszonylag zökkenőmentes. Nem így a bécsi Osztrák Nemzeti Könyvtárban. Tájékoztató könyvtárosként -- a munkakörömmel összefüggésben...
A hír dátuma: 2010. 11. 01.   bővebben


Mentori szolgálatot indít a FSZEK hátrányos helyzetűek számáraFEL

Az is olvasson, akinek a legnehezebb -- A hátrányos, veszélyeztetett helyzetű fiatalok könyvtárhasználóvá, olvasóvá válását segíteni hivatott, a személyes odafigyelést, egyénre szabott informálást előtérbe helyező mentori szolgálatot indított a Fővárosi Szabó Ervin Kö...
A hír dátuma: 2010. 10. 19.   bővebben


Hova tegye be a lábát a könyvtár linkje? ;-)FEL

Könyvtárad új virtuális referensz (Ask a librarian) szolgáltatásáról szeretnél szólni? Hova teheted ki az azt bemutató oldaladra mutató linket? 12 tipp:
1. A címoldalra
2. Gombként a többi könyvtári aloldalra
3. Katalógusba beépítve
4. Adatbázisok...
A hír dátuma: 2010. 10. 16.   bővebben


'Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban 2010' -- várható-e könyvtári díjazott, vagy magunkat minősítjük? FEL

A Provident Pénzügyi Zrt., az Állami Autópálya Kezelő Zrt., valamint a Neckermann-utazás Szolgáltató Kft. nyertek az idei 'Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban 2010' versenyen. A megmérettetésen 19 szervezet vett részt a banki, biztosítási, telekommunikációs és kereskedelmi s...
A hír dátuma: 2010. 10. 15.   bővebben


A tájékoztatás és hozzáférés szintje -- MTV archívumFEL

... A [Rabszolgasors c.] műsort egyébként próbáltam megszerezni az MTV archívumából, ahol azt ajánlották, nézzem meg az MTV honlapján a videótárat, ahol nagyon sok más műsort találok. Kérdésemre, miszerint ha én nem nézelődni szeretnék, hanem ezt a konkrét műsort megtekin...
A hír dátuma: 2010. 10. 13.   bővebben


Panaszmentesítés -- kezelés helyett akadályozás és elrettentésFEL

Azzal is csökkenteni lehet a panaszok számát, ha megszüntetik azokat a fórumokat, ahová az egészségügyi ellátásukkal elégedetlenek fordulhatnak. ...meglepően kevesen panaszkodnak háziorvosukra. Ami nem feltétlenül a tökéletes ellátásnak tulajdonítható, sokkal inkább azzal m...
A hír dátuma: 2010. 10. 01.   bővebben


Tiszteletre méltó-e a tájékoztató pult? -- olvasói levélFEL

Köszönettel közöljük előző lapszámunkban megjelent referátum http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=tiszteletre_melto-e_a_tajekoztatopult kapcsán a szerkesztőnek írt levelet:
A Tiszteletre méltó-e a tájékoztató pult? című recenziót (véleményt?) olvasva először nem i...
A hír dátuma: 2010. 09. 29.   bővebben


Egy kérdés és a Twitter, Facebook, Moly, FSzEK, LIBINFO hatékonyságaFEL

Honnan, illetve kit érdemes kérdezni? A könyvtári tájékoztatás alternatívái egy csokorban.
A hír dátuma: 2010. 09. 15.   bővebben


Lejárt a kölcsönzési határidő -- az összes kölcsönzésemet figyeli és jelezFEL

Levelet kaptam, lájf! A Könyvtárportál arról értesített, hogy lejár a kölcsönzésem kedvenc szülővárosom könyvtárában. Persze a többi könyvtári tagságom szerinti kötelezettségemet is kezelik. Íme a levél:
Kedves Mikulás Gábor! A Könyvtárportálon nyilvántartott...
A hír dátuma: 2010. 09. 14.   bővebben


Panaszok átfordítása ajánlásba -- hogyan teheti a könyvtár online környezetben?FEL

A könyvtárakkal kapcsolatban számos kritika, észrevétel jelenik meg a világhálón. Ezeket kezelni lényegesen kisebb veszélyt jelent, mint nem kezelni őket. Ám ahhoz, hogy ezeket egyáltalán észleljük, oda kell mennünk, ahol elhangzanak. Kézenfekvőnek látszik figyelőszolgáltat...
A hír dátuma: 2010. 09. 01.   bővebben


Kávézó és könyvtár: a shop-koncepció jellemzői SchalkhaarbanFEL

Korábbi anyagunkban említettük a hollandiai Schalkhaar (Deventer város falusias körzete, 4600 lakossal) fiókkönyvtárat, melyben a shop-koncepció is tanulmányozható. Nézzük részleteiben:
A májusban újranyitott könyvtár jellegzetességei:
- a korábbi költségvetés...
A hír dátuma: 2010. 08. 12.   bővebben


Nonstop könyvtár a PTE-nFEL

Szolgáltatásainak időbeli kiterjesztésével és felhasználói körének bővítésével kívánja szolgálni a Szepessy utcai Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatást és a hatékony tanulást. Az elnyert 45 millió forintos uniós támogatásról Dr. Fischerné Dr. Dárdai Ágnes főigazg...
A hír dátuma: 2010. 08. 04.   bővebben


Új helyen a VÁTI Dokumentációs KözpontjaFEL

Egy hete minden érdeklődő számára megnyitotta kapuit a VÁTI Nonprofit Kft. Dokumentációs Központ megújult szolgáltató centruma. A XXI. századot idéző ügyféltérben az urbanisztikai szakkönyvtár mellett elérhetőek többek között a településrendezési tervek, az építési,...
A hír dátuma: 2010. 07. 31.   bővebben


A késedelmi díj természete és alternatívái - 2. közösségi munka (olvasóink szavazatára)FEL

Múlt heti hírünket http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=a_kesedelmi_dij_termeszete_es_alternativai_-_1._olvasoink_szavazatara cikket folytatva most a késedelmi díj önkéntes vagy közösségi munkára végzésére hívjuk fel a figyelmet. A szerző megállapítja, hogy egy könyvtárban m...
A hír dátuma: 2010. 07. 29.   bővebben


Hány párhuzamos csatornán kommunikál a könyvtáros?FEL

Az internetes és a telefonos ügyfélszolgálatok munkatársai kénytelenek lépést tartani a korral, s emiatt a korábbinál több kommunikációs csatornán kutatva és gyorsabban kell választ találniuk a hozzájuk forduló emberek kérdéseire. A közösségi médiák egyre inkább előté...
A hír dátuma: 2010. 07. 20.   bővebben


Termékajánló szolgáltatás a Bookline-on: CRM -- könyvekre; könyvtárak koppinthatjákFEL

A korábbi vásárlási és böngészési szokások alapján ajánl termékeket a Bookline új termékajánló szolgáltatása. A tesztperiódus végével minden regisztrált felhasználó számára elérhető lesz. A Bookline elindította személyre szabott termékajánló szolgáltatását, ame...
A hír dátuma: 2010. 07. 15.   bővebben


Könyvtárosok és etnikumok -- vannak, akik empatikusak, mások inkább nem befogadóakFEL

Az empátia alapvetően fontos tulajdonság vagy képesség mindazok számára, akik munkájuk során másoknak segítenek, így a (köz)könyvtárak munkatársai számára is. Angliában egy kétéves, országos vizsgálatot végeztek az empátia szerepéről a közkönyvtárakban (2006 őszén ...
A hír dátuma: 2010. 06. 30.   bővebben


A focivébé vizualizációjaFEL

(ld. alább a linken a képet)
A hír dátuma: 2010. 06. 24.   bővebben


'Beépített könyvtáros' az orvosi egyetemen -- 2012-re nem is kell fizikai könyvtárhelyiségFEL

Nancy Roderer a 80-as években megjósolta, hogy a tudományos szaklapok online fognak megjelenni a 90-es évek derekára. Most azt mondja, hogy az e-könyvek és -folyóiratok tanulási hellyé alakítják a könyvtárat, a könyvtárosok pedig e-sherpákká válnak. Úgy tűnik, nem is alaptala...
A hír dátuma: 2010. 06. 09.   bővebben


legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról