Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


8-9 éves korban csökken az olvasás. De miért? (olvasóink szavazatára)

Hetedik alkalommal jelent meg az USA-ban a Gyerekek és családjuk olvasási szokásait felmérő jelentés legújabb verziója (teljes jelentés: link Több mint ezer 6-17 év közötti gyereket és szüleiket vizsgálja. Továbbá közel hétszáz 0-5 év közötti gyerek szüleit.
Legfontosabb eredmény, hogy ezúttal a kutatók jelentős visszaesést találtak a 8-9 évesek olvasási kedvében és szokásaiban. Rendszeres könyvolvasóknak nevezzük, akik egy héten 5-7 nap olvasnak könyvet. Míg a
- 8 évesek körében 57% az arányuk, a
- 9 évesek körében már csak 35%.
Ezzel párhuzamosan a
- 8 évesek 40% mondja, hogy imád olvasni, a
- 9 éveseknek 28%-a.
A 8 évesek 65%-a szerint fontos az olvasás, a 9 évesek közül 57% mondja ezt.
A pozitívumok közé tartozik, hogy egyre többen keresnek különböző (diverz) karakterekkel és történetvezetéssel rendelkező könyveket. Eltérő kultúrákat, vallásokat, öltözeteket, élethelyzeteket. Nagyobb százalék keres a világ felfedezését segítő könyveket is. Megérteni mások életét, gondolkozását és érzéseit. Ezzel együtt a szórakoztató irodalmak iránti kereslet is nőtt.
A szülők 88%-a szerint a kitalált és valós történetek segítenek megérteni a világot. Fejlesztik az önbizalmat, őszinteséget, kedvességet. A gyerekek és szüleik nagyjából fele állítja, hogy a könyvek segítettek átvészelni a gyerekek nehéz időszakait.
A kutatók szerint nagy problémát jelent, hogy éppen a legfontosabb időszakban kezdik elveszteni a gyerekek a kapcsolatot az olvasással. Azaz harmadik osztály körül. Ezért segíteni kell megtalálni nekik a megfelelő olvasmányokat. Méghozzá a kevésbé rendszeres olvasóknak nagyobb gondot okoz a megfelelő könyv megtalálása mint a gyakori olvasóknak. Az olvasást sokszor a szerepmodellek ösztönzik. Vagyis ha a gyerekek szülei, testvérei, tanárai maguk is kedvtelésből olvasnak. Továbbá a könyvek otthoni és iskolai megléte is növeli az olvasási gyakoriságot. A gyakori olvasóknak átlag 139 gyerekkönyvük van otthon a nem gyakori olvasók átlag 74 könyvéhez képest. A gyerekek kedvenc könyvei viszont 89%-ban csak azok a könyvek lesznek, amit ők maguk választottak ki olvasnivalónak. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról