SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
9 hallgatói igény egyetemi könyvtáros irányában (olvasóink szavazatára)
Címkék: könyvtár, iskolai | könyvtár, felsőoktatási v. szak- | használó, igény | használó (gyerek, fiatal) | beépített könyvtáros | tudásstratégia (2015.05-) | könyvtári tér, enteriőr |
A Student Needs 2025+ projekt a hallgatók könyvtárosokkal szembeni igényeit térképezi fel. 2025 után a hallgatóknak már nem csak információs igényeik lesznek. A World Café módszerrel végzett kutatásban a résztvevőknek meg kellett fontolni az élettel, tanulással, munkával, játékkal és a közösséggel kapcsolatos szempontokat. A kapott 300 tételes listát kilenc tételben foglalták össze.
1. Képzések: a hallgatóknak tudniuk kell, milyen készségekkel rendelkezzenek, és hogyan lehet ezeket fejleszteni. A jelentés 26 készséget sorolt fel a csereberéléstől a hackelésig. Köztük a kritikai gondolkodást, technológiai tudást, problémamegoldást. 2. Mentorálás: a hallgatóknak személyes segítség kell: mit tegyenek legközelebb és tanácsok az életvitelhez? 3. Folyamatos és azonnali visszajelzések. Kapcsolat van a visszajelzések és a hallgatók teljesítménye közt. Az azonnaliságban segítenek az analitikai és jelentéskészítési technológiák. 4. Keretek az eligazodáshoz és bizonytalanságokhoz: a hallgatók szeretnék tudni, mit tegyenek különböző szituációkban. A könyvtárosok segíthetnek tanulási stratégiákat elsajátítani a keretekhez. 5. Hitelesítő adatok: dokumentálni kell a tudást, készségeket, tapasztalatokat. Ebben segítenek az e-portfóliók és a könyvtárosok tapasztalata a tartalmak rendezésében. 6. Tapasztalatok: kapcsolatba kell lépni más emberekkel és a világgal a gyakorlati tudáshoz. A mostaninál jobb autentikus tanulási környezetet kell teremteni. Azaz: kevesebb könyvtári oktatási tér és több való életből vett kutatási, problémamegoldási lehetőség. 7. Személyes instrukciók: a hallgatók saját stílusukhoz kellene igazítani a releváns tudást és a készségeket. A mostani akadémiai könyvtári oktatás inkább osztályokat tanít, mint egyéneket. 8. Terek, eszközök és sablonok: a halgatóknak fizikai és virtuális támogató környezetre és eszközökre is szüksége van. Akár például a termen kívüli tanuláshoz. 9. Megkülönböztetés: A hallgatóknak meg kell találni a saját értékeiket és kommunikálni, hogy mi különbözteti meg őket másoktól. Ebben a könyvtárak csak akkor fogna tudni segíteni, ha folytatják az átalakulást a személyes felfedezés és a "maker" barkácsműhelyek helyszíneivé. (ref.: Habók Lilla) - Diskurzus a témában: link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |