Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

9 hallgatói igény egyetemi könyvtáros irányában (olvasóink szavazatára)

A Student Needs 2025+ projekt a hallgatók könyvtárosokkal szembeni igényeit térképezi fel. 2025 után a hallgatóknak már nem csak információs igényeik lesznek. A World Café módszerrel végzett kutatásban a résztvevőknek meg kellett fontolni az élettel, tanulással, munkával, játékkal és a közösséggel kapcsolatos szempontokat. A kapott 300 tételes listát kilenc tételben foglalták össze.
1. Képzések: a hallgatóknak tudniuk kell, milyen készségekkel rendelkezzenek, és hogyan lehet ezeket fejleszteni. A jelentés 26 készséget sorolt fel a csereberéléstől a hackelésig. Köztük a kritikai gondolkodást, technológiai tudást, problémamegoldást.
2. Mentorálás: a hallgatóknak személyes segítség kell: mit tegyenek legközelebb és tanácsok az életvitelhez?
3. Folyamatos és azonnali visszajelzések. Kapcsolat van a visszajelzések és a hallgatók teljesítménye közt. Az azonnaliságban segítenek az analitikai és jelentéskészítési technológiák.
4. Keretek az eligazodáshoz és bizonytalanságokhoz: a hallgatók szeretnék tudni, mit tegyenek különböző szituációkban. A könyvtárosok segíthetnek tanulási stratégiákat elsajátítani a keretekhez.
5. Hitelesítő adatok: dokumentálni kell a tudást, készségeket, tapasztalatokat. Ebben segítenek az e-portfóliók és a könyvtárosok tapasztalata a tartalmak rendezésében.
6. Tapasztalatok: kapcsolatba kell lépni más emberekkel és a világgal a gyakorlati tudáshoz. A mostaninál jobb autentikus tanulási környezetet kell teremteni. Azaz: kevesebb könyvtári oktatási tér és több való életből vett kutatási, problémamegoldási lehetőség.
7. Személyes instrukciók: a hallgatók saját stílusukhoz kellene igazítani a releváns tudást és a készségeket. A mostani akadémiai könyvtári oktatás inkább osztályokat tanít, mint egyéneket.
8. Terek, eszközök és sablonok: a halgatóknak fizikai és virtuális támogató környezetre és eszközökre is szüksége van. Akár például a termen kívüli tanuláshoz.
9. Megkülönböztetés: A hallgatóknak meg kell találni a saját értékeiket és kommunikálni, hogy mi különbözteti meg őket másoktól. Ebben a könyvtárak csak akkor fogna tudni segíteni, ha folytatják az átalakulást a személyes felfedezés és a "maker" barkácsműhelyek helyszíneivé. (ref.: Habók Lilla)
- Diskurzus a témában: link

legyenek kit hírei saját honlapján


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 20.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
3200 fő

Olvasói létszám:
kb. 3500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás körött megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa

www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról