Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


A felsőoktatási / tudományos könyvtáros sikere - 4 megközelítés (olvasóink szavazatára)

A könyvtárosok felelőssége nagyobb, mint néhány évtizede. A szolgáltatásokra több időt fordítanak, mint állománygondozásra, ezért a könyvtáros:
1. Legyen innovatív és alkalmazkodjon a változáshoz! A pandémiás helyzetben a változások menedzselése volt az amerikai könyvtárosok számára az egyedüli legértékesebb képesség az Ithaka S&R 2020-as kérdőíves felmérése alapján. A vizsgálatról a KIT két számában is (2021. március 31., szeptember 22.) vannak referátumok: link A könyvtárosok akkor lesznek sikeresek, ha értik a legújabb információs technológiai fejlesztéseket. Innovatív programokat, szolgáltatásokat építhetnek ezekre a hallgatók sikere érdekében.

2. Fejlessze kapcsolatait! 2020-ban az Ithaka kérdőívét kitöltők több mint fele tartotta fontosnak a kommunikációt, a második legtöbbet említett képességet. A kapcsolattartás akkor sikeres, ha a könyvtáros tanul a hallgatóktól, a kartól, dékáni testülettől, más dolgozóktól.

3. Támogassa a könyvtári programokat! A jó kommunikáció része, hogy a könyvtáros meggyőződjön: az érdekelt felek (a fenntartó, a kar és annak hallgatói) tudnak a könyvtár nyújtotta sokféle programról, szolgáltatásról. Az "Association of College and Research Libraries" (a Felsőoktatási és Tudományos Könyvtárak Egyesülete) hét kulcsszerepet ír le a felsőoktatási könyvtárosok számára. A "támogató" szerep az információs írástudás értékének kommunikálását és a könyvtár hangsúlyozását jelenti a hallgatói tanulásban. Az Ithaka S&R általános kérdőívei szerint 2019-ben 50%-ra esett vissza a könyvtárosok, mint kulcsfontosságú tagok száma a vezető felsőoktatási testületekben a 2013-as, 60%-os pozíciójukhoz képest. A könyvtári programok értékét nehezebb számokban kifejezni, mint a kölcsönzések, látogatások mennyiségét. Azok lesznek sikeresek, akik megmutathatják, hogy könyvtáruk programjai hogyan hatnak a hallgatók eredményességére.

4. Legyen stratéga!
a. Döntéshozatal: korlátozott tér, csökkenő finanszírozás jobb kihasználása. E folyamat a gyűjtemények és a beszerzés újraértékelésével járhat, pl. együttműködés más intézményekkel forrásmegosztó hálózatokban.
b. Adatelemzés: mind a beszerzések, mind a programok és szolgáltatások hatásának értékelésében segíthet. (Ref.: Szabó Eszter)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról