SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
A goebbelsi propaganda elemei -- egyszerűsítés: hogyan igen, hogyan nem?
Címkék: marketing | pr (bizalomkeltés) | hatékonyság | használó, igény | arculat (magunkról mutatott kép) |
A múlt héten szóltunk az OSZK-beli Kepes-előadásról link melyre érdemes visszatérni...
A propaganda az egyszerűsítés műfaja, nem intellektuális műfaj -- tartotta Goebbels, Hitler propagandaminisztere - és megállapította annak elemeit: 1. Kerüld az elvont gondolatokat, és az érzelmeket vedd célba! 2. Kevés üzenetet küldj, de azokat folyamatosan sulykold! 3. Használj felszínes, általánosító véleményeket, sztereotípiákat! 4. Az érvelés legyen egyoldalú -- soha ne árnyalj! 5. Folyamatosan kritizáld az ellenfeledet! 6. Keress egy ellenségképet és folyamatosan rágalmazd! Mint látható, ezek a 'törvények' a történelem során mind univerzálisnak mutatkoztak, legyen szó keresztényről, zsidóról, polgárról, arisztokratáról, mágnásról, proletárról, vagy gulágról -- bármit be lehet helyettesíteni, az egész logikája a mai napig jól működik. -- A fentebb listázott 1-4 pontokra reagálva: az egyszerű szöveg szélesebb körben tényleg jobban teljesít. A mások oldalról -- a témából adódóan -- nem esett szó. Ha ugyanis a szakmá(nka)t saját összetett, szigorú logikai rendszerével kívánjuk "eladni" használóinknak, szinte kizárt, hogy sikeresek legyünk. Önképünk ugyan megmaradhat, de feleslegessé válunk, saját igazunkat mantraként ismételve: nagyon fontosak a könyvtárak, könyvtárosok, csakhát nem ismernek el bennünket -- szól a könyvtáros szakma No.1-es siráma. Kihívás tehát: hogyan lehet közlendőnket úgy leegyszerűsíteni, hogy az adott közlési helyzetben a fontos tartalom megmaradása mellett az üzenet minél nagyobb része menjen át? Nem könnyű, de próbálni kell. (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |