SzavazásEgy szakmai előadás célja, hogy...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
A használók problémáiból indulunk ki, vagy abból, ami számunkra kedves?
Címkék: tervezés, stratégia | minőség, minőségirányítás, minőségfejlesztés | könyvtári szolgáltatás megtérülése (2014.08-) | marketing | identitás | emberi minőség | cselekvésképtelenség | szervezeti kultúra |
Ha az előbbiből (használók problémái), akkor a szakmai diskurzusaink középpontjában használói felmérések, piaci trendek, életmódvizsgálatok, könyvtári hatékonyságelemzések állnak, no meg a rájuk épülő akcióink és azok eredményessége.
Ha viszont a számunkra kedves témákkal foglalkozunk a könyvtárban, akkor a mi kínálatunk, szolgáltatásunk jelenik meg a Könyvtárosok vagy a Könyvtárosok dolgozószobája, a Katalist vagy saját honlapunk, Fb-oldalunk felületein, tarkítva a mi intellektuális készségeinket tükröző olvasós, könyvtáros cuki mémekkel. Az előbbi (használói szempont megértése) nehezebb, gyakran kellemetlenebb, ráadásul nem ezért fizetnek, sőt, akár a könyvtári statisztikai adatszolgáltatás is ellenérdekeltté tesz ebben. Ezért kapóra jönnek olyan tevékenységek, díjak, amelyek csökkentik a használók megismerésével, a folyamatos szembesüléssel kapcsolatos nyűgöket. Pl. elterelik róla a figyelmet a belső folyamatokra. Akkor is lehet minőségileg kitüntetett a könyvtárunk, ha csökken a használói létszám. Érezzük persze a nyomást a társadalom részéről, hogy egyre kevesebbeknek fontos a könyvtár, és látjuk nagy multi versenytársainkat is. A Cassandrákat pedig igyekszünk elűzni vagy legyilkolni. Figyelj meg egy könyvtári szakcikket, egy konferenciaelőadást, egy szakmai diskurzust! Használó- vagy szolgáltatásorientált? Mit mond magáról a nyilatkozó, és mit mond a tényleges szövege? - Milyen szintű a merketingorientációja? (MG) Régebbi hírforrás(ok): KIT.találatok marketingorientációra link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |