Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


A könyvtárad beszélni kíván veled, avagy hogyan használjuk ki a hangasszisztens-hájpot?

Paige, a chatbot (beszélő robot) könyveket és egyéb forrásokat ajánl a North Salem-i középiskola könyvtárában. A virtuális asszisztenst [vö.: link ], amelynek programja a könyvtárban várható használói kérdések köré épített döntési fán fut végig, az iskolai könyvtár médiaszakértője, Cynthia Sandler készítette azzal a céllal, hogy ezzel segítse a diákokat a könyvtárral való kapcsolattartásban.
2018-ra az Egyesült Államokban a fogyasztók 41%-a használt okoshangfalakat vagy digitális asszisztenseket. A legnépszerűbb ezekre épülő szolgáltatás az Alexa az Amazontól, de az Apple Sirije és a Google Asszisztens is igen elterjedtnek mondható. Mindegyik virtuális alkalmazás képes arra, hogy korlátozott környezetben választ adjon kérdésekre és információkat kínáljon. A könyvtárak számára ez a funkció többféleképpen is hasznosítható. North Salemben az inspirációt az nyújtotta, hogy az egyik munkatárs harmadikos kislánya otthon az Amazon Echo hangszórón Alexa segítségét kérte a házi feladathoz. Megtapasztalták, hogy a legfiatalabb generáció teljesen ösztönösen használja ezeket a szolgáltatásokat. Azonnali és személyre szabott információra van igény, élő beszélgetés formájában, ezért az USA-ban több könyvtárban is kísérletezni kezdtek olyan kérdésekre optimalizált chatbotokkal, melyekre Alexa nem tudna felelni.
2018-ban a Washington állambeli Spokane-i Városi Könyvtár egy, a könyvtárat érintő városi költségvetési szavazás kapcsán hívta segítségül Alexát. A könyvtárosok több helyen is okoshangszórókat helyeztek ki a könyvtári terekben az "Alexa, képzeld el a könyvtárat!" kérdésre buzdító feliratokkal. Az ötlet végül sikeresnek bizonyult, a költségvetést megszavazták, és több fiókkönyvtár építéséről és felújításáról született döntés. (A könyvtárad beszélni kíván veled, avagy hogyan használjuk ki a hangasszisztens-hájpot?; ref.: Bódog A.)

Régebbi hírforrás(ok): Okoshangszóró (smart speaker) - mi is az? link Melyik digitális asszisztens lesz leginkább jó a könyvtári tájékoztatáshoz? link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról