Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Kíváncsi vagy-e az MKE vezetőségi jelöltek szakmai elképzeléseire?

  • • Naná, alap, de nem hiszem, hogy megosztják
  • • Naná, meg fogják osztani
  • • Nem érdekes; a nevek garanciát jelentenek
  • • Nem érdekesek a programok, aligha lehet változás
  • • Nem; aligha tudnak programot készíteni
  • • Megírom: kit@gmconsulting.hu
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2023 | 2022 | 2021 | 2020 |
| 2019 | 2018 | 2017 | 2016 |
| 2015 | 2014 | 2013 | 2012 |
| 2011 | 2010 | 2009 | 2008 |
| 2007 | 2006 | 2005 | 2004 |
| 2003 | 2002 |

2023



 


A kritikus / kritikai olvasás területei 69. - Hogyan tanítsuk a gyerekeket rá?

Ha azt akarjuk, hogy gyerekeink elboldoguljanak világ összetett dolgai között, meg kell tanítanunk gondolkodni őket - mondja Brian Oshiro. Ezt négy egyszerű eljárás segítheti. Törekedjünk arra, hogy olyan kérdéseket tegyünk fel, amelyekre nem feltétlenül adható egyetlen helyes válasz. Pl.: Melyek a klímaváltozás fő okai? - Nos, ez nem túl szerencsés, ugyanis
- a válasz gyorsan megtalálható a weben
- hamis biztonságérzetet teremt
- a felületes tudás ellenére azt az érzést keltheti, hogy ismerjük a témát.
Kritikus gondolkodást fejlesztő kérdés inkább: Pontosan hogyan okozza az X jelenség a klímaváltozást? Miért aggasztó jelenség ez? Mégjobb, ha sikerül az elvontabb ismeretet összekötni a mindennapi éledt dolgaival: Hogyan befolyásolja a klímaváltozás lakóhelyünk környezetét? Milyen következmény fenyegeti különösen városunkat?
A négy eljárás pedig:
1. A mi? helyett inkább használd a hogyan? és a miért? kérdőszavakat.
2. A válasz után kérdezz rá: Honnan, miből tudhatjuk ezt?
3. Kérjük meg, hogy gondolja át: mennyiben különbözik nézőpontja másokétól? (Ez azon túl, hogy más szempontokkal szembesíti őket, fontossági sorrend felállítására is késztet.)
4. Végük kérdezz rá: hogyan oldható meg ez a probléma? (Amihez rendeznie kell a meglévő tudását. Biztasd különböző szempontok áttekintésére: melyek a megoldás pénzügyi feltételei, melyek a politikaiak, technikaiak stb.?)
Nem kell a téma szakértőjének lenned. Elég, ha irányítod a gondolkodást, meghallgatod a választ és reagálsz. Segíted őket abban, hogy számodra is emészthető tudásdarabokat osszanak neked. A kritikus gondolkodás persze nem csak a gyerekek terepe. Gyakorolhatsz más környezetben is, például napi egy-egy új kérdés feltételével. (ref.: MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról