SzavazásKönyvtáros utánpótlás - mennyiség
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
A marketingkommunikáció valós hatása - aláássa-e a könyvtárak saját imázsukat?
Címkék: kölcsönzés | irányítás, mérés, szabályozás | imázs (kép, amit rólunk mások alkotnak) | felmérés | arculat (magunkról mutatott kép) | analógia | marketing | pr (bizalomkeltés) | cselekvésképtelenség |
Bár a könyvtárak nem az FMCG-ben (gyorsan változó fogyasztási cikkek) utaznak, érdemes megnézni a reklámköltés és a fogyasztás közötti összefüggést, mint modellt. Figyelemre méltó összefüggés, hogy a márkaimázst erodálja a kedvezmény. A könyvtárban pl.: a "megbocsátás" feltehetően káros lehet a könyvtárimázsra. Ez ellen azonban struccpolitika dolgok jótékony meg nem mérésével védekezni. (MG)
A kutatás során kiderült, hogy a legerősebb korreláció (együttjárás) a tárgyhavi és előző havi listaáras médiaköltés átlaga, valamint a tárgyhavi penetráció és piaci részesedés között található. A két hónap átlagolására azért van szükség, mert a kutatók szerint egy adott havi költés még a következő hónapban is hat. Érdekes módon a kutatás szerint a tévés reklámköltés az FMCG-szektorban nem annyira a más médiatípusokban való költéssel versenyez, hanem sokkal inkább az eladáshelyi promóciókkal, mint például az árkedvezmény, bundle-promóciók (2-t fizet 3-at kap), egyéb POS-eszközök. Egy tévékampánnyal nagyjából 15-20 százalékos árkedvezmény hatását lehet kiváltani (lásd az utolsó ábrát). Ez utóbbit egyrészt nehéz lemenedzselni az összes üzletre vonatkozóan, ahol a márka megjelenik, ráadásul épp ellentétes hatást fejti ki egy kampányhoz képest: míg egy reklámkampány növeli a márkaimidzset, addig a kedvezmény erodálja, hiszen a fogyasztó a következő esetben is el fogja várni, hogy az alacsonyabb áron kapja meg a terméket. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |