Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

A szakmai viták...

Károsak; a szakma egységét kérdőjelezik meg
Hasznosak; kisebb az esély a rossz döntésre
Mindegy, úgyis felül döntenek
Hasznosak, ha tényleg érvek kerülnek elő
Veszélyesek, mert bosszú lehet a vége

KIT hírlevél évfolyamok

| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 |
| 2013 | 2012 | 2011 | 2010 |
| 2009 | 2008 | 2007 | 2006 |
| 2005 | 2004 | 2003 | 2002 |

2017



 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


A marketingkommunikáció valós hatása - aláássa-e a könyvtárak saját imázsukat?

Bár a könyvtárak nem az FMCG-ben (gyorsan változó fogyasztási cikkek) utaznak, érdemes megnézni a reklámköltés és a fogyasztás közötti összefüggést, mint modellt. Figyelemre méltó összefüggés, hogy a márkaimázst erodálja a kedvezmény. A könyvtárban pl.: a "megbocsátás" feltehetően káros lehet a könyvtárimázsra. Ez ellen azonban struccpolitika dolgok jótékony meg nem mérésével védekezni. (MG)
A kutatás során kiderült, hogy a legerősebb korreláció (együttjárás) a tárgyhavi és előző havi listaáras médiaköltés átlaga, valamint a tárgyhavi penetráció és piaci részesedés között található. A két hónap átlagolására azért van szükség, mert a kutatók szerint egy adott havi költés még a következő hónapban is hat.
Érdekes módon a kutatás szerint a tévés reklámköltés az FMCG-szektorban nem annyira a más médiatípusokban való költéssel versenyez, hanem sokkal inkább az eladáshelyi promóciókkal, mint például az árkedvezmény, bundle-promóciók (2-t fizet 3-at kap), egyéb POS-eszközök.
Egy tévékampánnyal nagyjából 15-20 százalékos árkedvezmény hatását lehet kiváltani (lásd az utolsó ábrát). Ez utóbbit egyrészt nehéz lemenedzselni az összes üzletre vonatkozóan, ahol a márka megjelenik, ráadásul épp ellentétes hatást fejti ki egy kampányhoz képest: míg egy reklámkampány növeli a márkaimidzset, addig a kedvezmény erodálja, hiszen a fogyasztó a következő esetben is el fogja várni, hogy az alacsonyabb áron kapja meg a terméket.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:






Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 20.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
3200 fő

Olvasói létszám:
kb. 3500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás körött megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa

www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról