Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Álruhás könyvtáros hallgatók és egy ügynökség -- mystery shopping cseh könyvtárakban

A mystery shopping fogalma a kereskedelemben használatos, de a közszolgáltatások minőségének értékelésére is alkalmas objektív módszer, amely néhány látogatás vagy több látogató alkalmazásával célravezető eredményt hoz. Az álcázott (titkos) vásárló előkészített terv alapján értékeli a szolgáltatásokat és azok körülményeit (a személyzet megfelelőségét, a kiszolgálás minőségét, a tisztaságot, tájékozódást stb.). Az értékelést fotókkal ki lehet egészíteni. Az értékelés során az etikai elvárásokat be kell tartani, a foglalkoztató tájékoztathatja munkatársait a várható eseményről, de a pontos dátumot nem árulhatja el. Az álcázott vásárló titokban, tárgyilagosan és felelősségteljesen végzi munkáját. Az eredmények megosztása fontos a szolgáltatások javítása érdekében.
A MyS3 projekt, a mystery shopping hallgatói projektként indult 2012-ben a Masaryk Egyetem informatikus könyvtáros hallgatói szervezésében, egy ügynökség közreműködésével. A vizsgálat három területet érintett: a körülményeket, a funkcionalitást és a szolgáltatásokat valós látogatások, telefonos tesztelés és e-mailes kérdőíves módszerek alkalmazásával. Először a dolgozók véleményét vizsgálták a mystery shoppingról: ismerik-e ezt a módszert, és hajlandók-e alkalmazni könyvtárukban. A kérdőíves felmérés 15 kérdést tartalmazott a mystery shoppingról mint szolgáltatáselemzési módszerről, 100 regionális, 77 felsőoktatási és 4 más típusú könyvtár vett benne részt.
2013 tavaszán öt, magas szinten teljesítő könyvtárban folytattak mystery shopping módszerrel vizsgálatot. A könyvtárak összességében nagyon jó értékeléseket kaptak, igazolódott a módszer alkalmassága a szolgáltatások minőségének mérésére. ( ref.: Prókai M.)

Régebbi hírforrás(ok): Magyar ébresztgető -- A megyei könyvtárak információszolgáltatásának tesztje link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról