Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Átrendeződés a közösségi médiában, jönnek az okoshangszórók és a podcastok

Haldoklik a Facebook, meglepő, mi erősödik helyette. - Az Edison Research és a Triton Digital nyilvánosságra hozta a közösségi médiára és az okoseszközökre vonatkozó kutatásának eredményeit, amelyből egyértelműen kiderül, hogy előbbi erősen stagnál, csak az Instagramnak sikerül egy kicsit felkapaszkodnia, a Facebook viszont elég erős lejtőn van.
- KÖZÖSSÉGI MÉDIA - átalakulóban van, ez már a kutatásból is egyértelműen kiderül: az 1500 amerikai megkérdezésével készült kérdőív azt mutatja, hogy egyedül az Instagram tudott növekedni 2018-hoz képest, akkor még a megkérdezettek 36 százaléka, most már 39 százalékuk használja az applikációt. Egyértelmű viszont, hogy a Facebook komoly lejtőn indult el: 2017 óta nagyjából 15 millió felhasználót veszített. Még mindig az idősebbek között népszerűbb a platform, az 55 év felettiek nagy része még fenn van az oldalon, a fiatalabbak viszont egyáltalán nem preferálják, a 12-34 év közöttiek már csak 62 százaléka használja, míg ez az arány 2017-ben 79 százalék volt.
A megkérdezettek 79 százaléka nyilatkozta azt, hogy valamilyen közösségi médiát használ, ez is egy kicsit csökkent a 2017-es 80 százalékhoz képest. A Pinterest is erősen veszít a népszerűségéből: idén már csak a 12-34 éves válaszadók 31 százaléka használja, és csak egy százalék mondta azt, hogy ez az első számú közösségi platformja.
- KÜTYÜK - Érdekes, hogy az okoshangszórók piaca fellendülőben van: két évvel ezelőtt a megkérdezettek mindössze 7 százaléka használt ilyen eszközt, míg 2019-ben már 23 százalékuknak volt otthon, nagy részüknek Amazon Alexája. Ennél is fontosabb, hogy rengeteg felhasználó váltott a kísérleti fázisról arra, hogy az okoshangszórók a mindennapjaik részévé váljanak. A tabletek piacán is növekedés figyelhető meg: évente 12 százalékkal nő az ilyen eszközökkel rendelkezők száma, míg a mobiltelefon-piacon stagnálás figyelhető meg.
- PODCASTOK [online hangszolgáltatás] - Az igazán érdekes változás viszont a podcastok között mutatkozik: 2018-ban még a megkérdezettek 26 százaléka hallgatott csak rendszeresen podcastokat, 2019-ben, mindössze egy év alatt, ez az arány 32 százalékra nőtt. Igazán a fiatalok között egyre népszerűbbek ezek a felületek, a 12-24 éves korosztályban tíz százalékot nőtt a hallgatottságuk.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról