Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Az alkotói terek értékét számszerűsíti a MIT (olvasóink szavazatára)

Az iskolai alkotói terek (makerspace) és alkotásközpontú oktatás problémája, hogy nem illik bele a hagyományos oktatási struktúrába. Többféle készséget is fejleszt egy időben. Nem csak egy helyes válasz lehet egy problémára. Nincs olyan standardizált teszt, ami kimutatná a diákok által tanultakat. Tehát az eredmények nem számszerűsíthetőek. Ezt a pénzzel gazdálkodó iskolai vezetés általában nem szereti.
Az MIT (Massachusetts Institute of Technology) Teaching Systems Lab és a Maker Ed nonprofit szervezet most egy ilyen mérőmódszeren dolgozik. Hogyan lehet az értékelést beépíteni az alkotói tevékenységbe, ami számszerűsíti a diákok által tanultakat. Miközben nem rombolja a pedagógiai folyamatot. A helyi tudományos alap finanszírozza a kétéves projektet. Részt vesznek benne kutatók, maker szakértők és iskolák San Mateóban és Charlottesville-ben.
A projekt résztvevői szerint az értékelés kidolgozása az alkotói mozgalom fenntarthatóságának kulcsa. Az elmúlt években látták a terjedését és a felszabadított kreatív erőket, de bizonyítani is szeretnék az alkotás fontosságát.
A kezdeti szakaszban egy értékelési prototípus megalkotását kezdték el. A maker tanárok mellett tantárgyi tanárokat is bevontak. Dokumentálják a lépéseket, hogy különböző környezetekben meg lehessen ismételni. Közben be akarják bizonyítani, hogy a teszt játékos is lehet. De nehéz, mert az alkotások nem egyformák. Nehéz mérni a gondolkodást, kockázatvállalást, önmagunk elé állított kihívásokat vagy az önértékelést. És nehéz, hogy az értékelés ne gátolja a tevékenységet.
A kutatók szerint nem feltétlen találnak jó megoldást. De ha sikerül, akkor a mérőmódszer átalakíthatja az oktatást. Ezzel bizonyítani lehetne, hogy az értékelés nem csak néhány fokozat lehet. Hanem egy színes paletta, amin különböző egyéneket a saját egyéni fejlődésükhöz lehet mérni. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 20.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
3200 fő

Olvasói létszám:
kb. 3500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról