SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
A hivatalos menetrendet senki nem igazítja hozzá a valósághoz (tájékoztatásminőség)
Címkék: analógia | minőség, -irányítás, -fejlesztés | egyéb, nem könyvtári (információ)szolg. szerv. | tájékoztatás (virtuális) | információ-visszatartás | szervezeti kultúra |
De a pályaállapotok miatt arrafelé [Tornanádaska felé] amúgy sem lenne lehetőség eszeveszett száguldásra. A vasúton lassújelnek nevezett sebességkorlátozások sokasága miatt - olyan helyek is akadnak, ahol óránként 10 kilométer az előírt tempó - a tornanádaskai vicinálisok menetrendszerűen 10-30 perces késésekkel közlekednek. És noha ez a helyzet - ahogy egy kalauz fogalmazott - "évszázadok óta" változatlan, a hivatalos menetrendet senki nem igazítja hozzá a valósághoz.
Vigaszképpen kipróbálhattam rajta a MÁV büszkeségének egyik legfőbb tárgyát, a Szolnoki Járműjavítóban gyártott IC+ fantázianevű kocsit. (A szupervagonnal csak az volt a baj, hogy sem annak, sem a szomszédos ugyanilyennek nem működött a WC-je, harmadik kocsiba továbbmenni pedig nem lehetett, merthogy az átjáróajtó is rossz volt.) Ahhoz képest, hogy mekkora késést kellett volna behoznia, a borfőváros nevét viselő szerelvény néhol inkább csak vánszorgott Tokaj felé, megkérdeztem hát a kalauzt: számíthatok-e rá, hogy Debrecenben megvár a csatlakozó járat. Ő nem tudta, ezért inkább leszálltam Nyíregyházán, és busszal utaztam tovább Mátészalkára. Így egy óra alatt odaértem a két és fél órás MÁV-os alternatíva helyett. Izgalmas dolog a vonatozás, jópofa dolgokat lát közben az ember, de ha valahonnan valahová el akarok jutni, nem biztos, hogy a MÁV-ot érdemes választani. Ha valaki Csengerben fölszáll a reggel fél 6-os vonatra, legközelebb másnap hajnalban tud visszamenni. Mármint a 30-40 kilométeres tempóval battyogó vonattal, merthogy busz persze van, éppen húsz közvetlen járat megy naponta, méghozzá - a vasúttal ellentétben - a falvak központján keresztül. A felújított - gondosan MÁV-kékre festett, belül viszont kissé lecsupaszított - interpicin odafelé egy, vissza három utas volt rajtam kívül. Még a működtetési költség picurka töredékét sem hozza vissza a járat, mivel a buszbérletet is elfogadják rajta, csak valaki felszálljon. Hogy mi értelme van ennek? Kizárólag az, hogy Orbán Viktor azt mondhassa: az ő országlása alatt egyetlen vasútvonalat sem zárnak be Magyarországon. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |