Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Szakszervezet a könyvtárban...

  • • Felesleges: jól működnek a szakmai szervezetek
  • • Az ország jelen állapotában úgysem lehet érdekérvényesíteni
  • • Nagyon kellenének, akik jól szervezettek és más érdekvédőkkel együttműködők
  • • Most is jól működnek
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Az SNI-s fejlesztés során nagyon sokféle tevékenységre van szükség, kivéve az olvasásra

Gyarmathy Éva pszichológus: - Setényi János oktatáskutató, legutóbbi előadásában kifejtett link kijelentései alapján bizton állítható, hogy nem ért a tanulási zavarokhoz sem, miután úgy gondolja, hogy a tanulási zavar csupán gyakorlással megoldható. Sajnos nincsen egyedül, mert az oktatásirányítás nagy része is kompetenciahiányt mutat e téren (is).

Nézzünk egy példát az olvasás terén a többfaktoros hatásra: A beszéd- és nyelvfejlődés zavar gyakori előjele a diszlexiának. A magyar gyerekek 20%-a mutat még hatévesen is valamilyen hiányt a beszédhangok kialakulásában. Ez nem véletlen, hiszen a várandós anyák vérében kimutatható méreganyagok mennyisége egyenes arányban van a gyermek nyelvi fejlődésének elmaradásával. Méreganyag pedig van bőven. A megkésett beszédfejlődés miatt a gyermekek ötöde még a beszédhangok megkülönböztetésére sem képes tökéletesen, amikor beültetik az iskolapadba. Ezzel a zavarral kellene azonosítania a betűket. A még éretlen idegrendszerrel hiába gyakorol a gyermek. Sőt, minél többet gyakorol, annál jobban összekeverednek benne a betűk. Ettől kezdve az olvasása bizonytalan, lassú és hibás lesz.

A felszíni diszlexiát végsősoron az oktatás okozza, mert megelőzhető lenne fejlesztéssel és az olvasástanulás egyénre szabott időzítésével. Setényi szerint csak többet kell gyakorolni, de a fenti helyzetben minél többet gyakorol a gyermek, annál súlyosabb fonológiai zavar alakul ki nála.

A gyerekek olvasástanítás nélkül is megtanulnak olvasni akár háromévesen vagy nyolcévesen, ha az ehhez szükséges részképességeik megvannak, és literális környezet veszi körül őket. Ezek hiányában az olvasástanítás a gyerekkel együtt kudarcra van ítélve. Az olvasástanításnak a gyerekek olvasásra való képességének fejlesztésére kellene fókuszálnia. Ez azt jelenti, hogy nagyon sokféle tevékenységre van szükség, kivéve az olvasásra.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról