SzavazásMennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Bejönnek a kamaszok - vonzó a torz humorba rejtett vicc a kávé mellé
Címkék: pr (bizalomkeltés) | marketing | legjobb gyakorlat (kereskedő, terjesztő) | használó (gyerek, fiatal) | analógia | közösségépítés |
A könyvtárak használóinál a felső tagozatos életkorban indul a lemorzsolódás. Érdemes tehát tanulmányozni olyan eljárásokat, amelyekkel megnyílik e veszélyeztetett korosztály, illetve a bevált eljárásokat analógiásan alkalmazni.
Kecskemét főterén, egy nagy szocreál épület földszintjén nyitott 3 éve a NANO kávézó. A néhány négyzetméteres helyiség fiatalok találkozóhelye lett (mármint azoké, akik a járványelőírások mellett is beférnek). Szemmel láthatóan a tulajdonos, "Falatzoli" személyisége vonzza őket - persze, a helyiségben áradó minőségi kávé illata mellett. A közönség jellemzően a 15-18 éves korosztály, főként a környékbeli gimnáziumokból (tanítási időn kívül is???), akik a jószóval tartás mellett a specialty kávét is meg tudják fizetni. A látogatók 60%-a lány. A tulajdonos egy kis összehajtható matt lapra nyomott kártyán kívül nem használ reklámanyagot, de nem is kell: a fiatalok egymásnak adják a kilincset. A tulaj beszédstílusa ugyanis őket célozza. "Falatzoli": - Közvetlen hangnem! Nem annyira veszem őket komolyan. Ez a felnőtteknek már kevésbé jön be. A témákat a kölkök dobják fel. Tudom, hogy otthon nem kérdezik meg őket, hogy hogy vannak. Én meg: 'Mizu paraszt, mé' húzod a szádat?' Tegezés az általános. Szörnyű lenne a magázás. Elmondom a véleményemet is gondjaik kapcsán, a nem ritkán torz humorba rejtett viccel. Kapnak egy kis használóképzést: milyen kávékat kínálok, milyen a pörkölés, termőhely, savasság, aroma... Érdekli őket a kávé, rettenetesen fejlődnek! A legtöbben elmozdultak a "kávé sok tejjel és cukorral" kívánságtól. Törzsvendégek? Azok vannak... (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |