Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

BKK-imázsalakítás -- beillik-e az identitás-ökoszisztámába?

Kritikát írt Braun Róbert, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing Intézetének docense a BKK szerdán nyilvánosságra hozott új logóiról. 'Sajnos a BKV és annak vezetése még mindig a kommunizmusban él. Azt hiszik, hogy a cég logójának lecserélésével, a szlogen megváltoztatásával egy jobb, használhatóbb, szerethetőbb tömegközlekedési cége lesz a városnak. Pedig nem. Nem az új szlogen, és az új logó fogja kihúzni a szarból a BKV-t, hiába adnak ki ilyen célokra felelőtlenül több millió forintot. Egyébként minek van a BKV-nak marketing osztálya, ha egy 4 szavas szlogent nem képesek maguktól kitalálni? Minek erre pályázatot kiírni, minek ezért fizetni?' -- ezt nem én írom, hanem Király Dávid, hivatalos BKV-figyelő, nem ma, hanem négy évvel ezelőtt. Akkor minden rossz volt, azóta minden jobb, a BKV-Figyelő is szinte csak örömteli eseményekről és elégedett utasokról tud beszámolni.
Új logója van a BKK egyes közlekedési csatornáinak. Az új emblémák tökéletesen megfelelnek annak az elvárásnak, amit egy küldetéses politikai kinevezett (lásd Böszörményi Nagy Gergely félelmetes interjúját a Kreatívban) megfogalmazhat. Dizájnerek, alkossatok remekműveket! És tényleg: a logó mai, igényes, van benne ötlet, erő, sőt, valamiféle harmónia is. Tényleg. Ez a jó hír. A rossz az, hogy ész és értelem nincs benne. Elmagyarázom.
A jel a mai világban nem önmagában áll, hanem -- Gergellyel szólva egy identitás-ökoszisztéma része. Egyszerűbben: a jel eszköz, annak a stratégiának az eszköze, aminek segítségével közösséggé formáljuk a márkához kötődő vagy köthető individuumok végtelen számát. Vagyis nem elég vonzó, szép, üzenetet megfogalmazó jelet készíteni, annak illeszkednie kell valami nagy egészbe. Nem a résznek kell harmonikusnak lenni, hanem az egésznek.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról