SzavazásA hazai könyvtári szaklapok kínálata főként a ... szempontjait tükrözik
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Bökdösés a könyvtári marketingben
Címkék: információ prezentálása | marketing | tájékoztatás (személyes, fizikai) | tájékoztatás (virtuális) |
A bökdösés (angolul: nudge) olyan ösztönzés, amely eredményét nem közvetlen ráhatással, jogszabállyal éri el. Hatása nem 100%-os, de hatékonyan megnöveli kívánt cselekvés esélyét. (Richard Thaler 2017-ben Nobel-díjat kapott a téma kutatásáért.) (MG)
- Egy kaliforniai kisváros, San Marcos önkormányzata pont ezzel a problémával nézett szembe, és egy váratlan ötletük támadt: elkezdték megírni a körzet lakosainak, hogy közvetlen szomszédaik mennyi energiát fogyasztanak. És ez működött: a legtöbb energiát fogyasztó háztartások láthatóan elkezdték magukat emiatt rosszul érezni, és az energiafogyasztás tíz százalékkal csökkent. (444) - Nagyobb használat várható az iskolai könyvtárban, ha a gyerekek automatikusan könyvtártagok lesznek. Azzal is fokozható az eredmény, ha az év elején a gyerekeknek egy feladat (játékos marketing-teszt, melyben rákérdezünk érdeklődésükre is) elvégzéséért jutalmat lengetünk be. - Írd meg saját ötletedet! A részletekért vedd le a könyvespolcról a Nudge c. könyvet! (MG) |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |