SzavazásMennyire hiteles számodra az országos könyvtári statisztika? (iskolai osztályzattal)
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Brooklyn közkönyvtára tudja, hogyan szerezze vissza a könyveket, késedelmi díj nélkül (olvasóink szavazatára)
Címkék: használói élmény (UX) 2020- | használó (szegény) | használó (gyerek, fiatal) | használati szám, arány | felmérés | Brooklyn Public Library, New York | minőség, -irányítás, -fejlesztés | tervezés, stratégia | USA | legjobb gyakorlat (közkönyvtár) | könyvtár, köz- | kölcsönzés | tájékoztatás (személyes, fizikai) | ügyfélszolgálat, panaszkezelés |
New York városának három közkönyvtára jelentette be októberben, hogy eltörlik a késedelmi díjakat, hogy biztosítsák a város lakói számára az ingyenes és nyílt könyvtári hozzáférést.
Azonban a Brooklyni Közkönyvtár sokkal régebb óta gondolkozott azon, hogy hogyan segíthetné a használókat abban, hogy késedelem nélkül visszavigyék a könyveket. 2017-ben, a Virginiai Egyetemmel társulva segítették az embereket, hogy szégyen és pénzügyi megbélyegzés nélkül vigyék vissza a könyveket, valamint növeljék a használók elköteleződését, és csökkentsék a könyvtár elérésének akadályait. Első lépésként megértették, mekkora mértékben érintik a könyvtári késedelmi díjak az alacsony jövedelmű fiatalokat. A New York Times szerint 2017-ben kb. 225.000 New York-i fiatalnak volt 15 dollárnyi felhalmozott adóssága, ami miatt nem kölcsönöztek újabb könyveket. 2017-ben lehetőségük nyílt egyszer eltörölni a tartozásokat; ezzel 70.000 olyan fiatal kaphatta vissza a hozzáférését, akiknek több mint 15 dollár volt a tartozása. A könyvtár azonban nem elégedett meg ennyivel, kérdőíveken és interjúkon keresztül vizsgálták meg, hogy milyen okokból nem viszik vissza a használók a könyveket. Az eredményekből kiderült, hogy leginkább az segítene, ha megfelelő információt és felszólítást kaphatnának, mivel a legtöbb probléma azzal van, hogy nem tudják, melyik könyvet kell visszavinni, vagy nem emlékeznek a dátumra. Korábban egy standard felszólítást kaptak a használók: így csupán 59%-uk vitte vissza időben a könyveket. Amióta a figyelmeztetés személyre szabott - tartalmazza a címeket és a borítók képeit -, 10%-kal növelte az időben visszavitt kötetek számát. A beiratkozást is barátságosabbá tették. A folyamat kellemesebb, dinamikusabb. Egy olyan űrlappal kezdődik, melynek segítségével megismerhetik a használót, és olyan információkat szedhetnek össze, melyek később hasznosak lehetnek kiszolgálásában. Végezetül, a Brooklyni Közkönyvtár azt tervezi, hogy a jövő év elején bemutat egy "Üdvözlő Kártyát", amelynek segítségével a használók azonnal hozzáférhetnek a könyvtár digitális anyagaihoz. A New York-i könyvtárak más városokat is inspiráltak, például Chicagót. A késedelmi díjak eltörlése viszont csak a kezdet. Tovább folytatják a használói elkötelezettség erősítését. (ref.: Salamon Sára) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |