Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Calgary közkönyvtára megmutatja, milyen is a zöld könyvtár (olvasóink szavazatára)

A Calgary Public Library (CPL) környezetvédelmi kampányt indított. 2008-ban Calgary-ban már a csapból is a "zöldítés" folyt. A CPL mégis a környezetvédelmet kívánta népszerűsíteni. Közösségük számára akarták fontossá tenni a könyvtárat. Projekttervezői csoport alakult. A kampány lépései:

1. Célkitűzés: a nyilvánosság, a figyelem felkeltése. A kutatások szerint a "zöldítő" szervezetekhez nagyobb bizalommal fordulnak, ezért a CPL is minél több ember "elérését" tűzte célul zöld üzenetével. A projektre a költségvetésük mindössze 2000 USD volt.
2. Kommunikációs eszköz kiválasztása: SWOT-elemzéssel. Már mindent "környezetbarátként" szokás reklámozni, ezért a telített piacon a CPL kevés eséllyel tűnt volna ki. Jobbnak látták, ha a környezeti felelősségvállalásra fókuszálnak. Azt tudatosítják, hogy a könyvtár használói zöldek. Zöldnek lenni olyan egyszerű, mint könyvtárat látogatni. A bolygót segítik vele.
3. Hatásos üzenet: Mindenki számára közérthetően leírták, hogy a könyvtár mennyi papírt spórolt. Számításaik szerint 840 000 kilogramm papírt takarítottak meg. Ez a szám 187 kifejlett elefánt súlyával egyenlő. Jelmezes figurákat terveztek a megmentett fák, vizek és a fák által termelt oxigén megjelenítésére. Kiagyalták a "Green Before Green Was Cool" [Zöld, mielőtt menő lett a zöld] szlogent.
4. Időzítés a legnagyobb hatás érdekében: Calgary-ban is volt zöld hét bőséges programmal, ezért a hetet megelőző napot választották, mert ekkor a média már felkészült a zöld témákból. A médiát 4 nappal előbb tájékoztatták. A sétálóutcában, ebédidőben érhetik el a legtöbb embert.
5. Kivitelezés: a kampány fizikai alkotóelemeinek elkészítése. Rájöttek, hogy kikelhet az olvasójegy, ha elültetik! A magokkal átitatott kártyákat egy neten talált céggel gyártatták le. Lásd a KIT hírt: link . Azon már spóroltak, hogy a jelmezeket ismerőssel varratták. A víz megtakarítását egy fürdőköpenyes férfi jelképezte. "A fák szeretik a könyvtárakat" feliratú sztrájktáblák feldobták az eseményt. A médiacsomag tartalma: kis virágcserép tőzeggel, fakanálszerű lapát, papírzacskóban föld, a magos könyvtári kártya, médiaközlemény és háttéranyag - az utóbbiak újrahasznosított papírból. A csomagokat kerékpáros futárral szállíttatták ki. Végül lefotózták, amint Gerry Meek, a könyvtár igazgatója egy csoport gyerekkel együtt elülteti a könyvtári kártyákat.
6. A rendezvény hatékonyságának értékelése: Több mint 300 000 embert értek el a médiában. Két óra alatt a jelmezesek több mint 1500 emberrel léptek kapcsolatba. A magos kártya volt a legnépszerűbb, de nem jutott mindenkinek. Lényeg: jó ötletnek találták. A jelmezek nem sztereotip módon, hanem viccesen tüntették fel a könyvtárosokat. Több médiacsomagot kellett volna összeállítani, mert sok újságíró már nem kapott. Üzenetük célba ért: zöldnek lenni olyan egyszerű, mint az olvasójegyet használni. (Ref.: Szabó Eszter)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról