Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Célcsoport: a használók és a munkatársak, egyaránt - Design thinking 3.

Hogyan érhet üzenetünk gyorsabban célba pusztán azzal, hogy a figyelmet megragadva, környezetbe ágyazva adjuk elő? - Kérdezi David Kelley, az IDEO egyik alapítója egy TED-előadásban link
Megtekintését azért nem érdemes akkor sem kihagyni, ha valaki nem ért tökéletesen angolul, mert olyan videókat mutat be, ahol az emberközpontú tervezést helyezik előtérbe, a felhasználói igények és visszajelzések alapján alakítanak ki szolgáltatásokat, legyen az egy luxus ruhabolt vagy egy múzeum, ahol a látogatók visszajelzéseit vetítik a falakra.
A felhasználók egyéni igényei kapnak hangsúlyt egy iroda átalakítás során is, amikor az ott dolgozók egyéni kívánságai alapján készítették el a dekorációt, illetve egy víz alatti kamera kifejlesztésekor, amikor a látogatók igényeit vették figyelembe.
Az olvasók, vevők, látogatók, partnerek - egyszóval felhasználók - igényeinek figyelembe vétele minden esetben növeli a szolgáltatás színvonalát és pozitív visszacsatolást nyújt a szolgáltatást nyújtóról is.
A felhasználói igény-alapú tervezésről szól egy másik TED-előadás is, ahol a Facebook designere beszél a vezető weboldalak tervezéséről, link ami szintén a felhasználói igényeket helyezi a középpontba, a weboldal tervezés felől megközelítve. Mint indításként írja: "Ez [a tervezés] részben azért nehéz, mert két dolog kombinációját követeli meg, - vakmerőség és alázatosság - vakmerőség, hinni, hogy a dolog, amit készítesz valami, amit az egész világ akar és amire szüksége van, és alázatosság megérteni, hogy tervezőként ez nem rólad, vagy a te portfóliódról szól, hanem az emberekről, akiknek ezt tervezed. És arról, hogyan segítheti a munkád őket, hogy jobb legyen az életük." (Kocsis Dóri)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról