Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


E-learning az információs és könyvtári képzésben -- előnyök és hátrányok

Az e-learningre alapozott oktatás előnyei közé sorolták a válaszadók, hogy az információk elérését gyorsabbá, hatékonyabbá és dinamikusabbá teszi. Az órarendek rugalmassá tehetők és az oktatási programok egy-egy területhez igazíthatók. Az e-learning programok azt is lehetővé teszik, hogy a hallgatók technológiai ismeretekre és készségekre tegyenek szert. Hátrányai között említették, hogy a tananyagok létrehozása drága és időigényes. A programok beindítása és a technikai infrastruktúra fenntartása is költséges. Az e-tananyagok nem segítik a csoportos tanulást, továbbá gyakran a hallgatók azt várják, hogy minden szükséges dolog meglegyen az e-learning rendszerben, ami ahhoz vezet, hogy leszoknak az információkeresésről.
Az oktatók gyakran ellenállnak az e-learning bevezetésének többek között azért, mert úgy gondolják, hogy túlságosan megterhelő a hallgatóknak. Az e-learning sokkal időigényesebb, mint a hagyományos oktatás, ráadásul az oktatók mindkét típusú, sőt a kettő kombinációját jelentő (blended) oktatásban is részt vesznek. A tanszékeken nincs elegendő információtechnológiai szakember. Hiányzik az oktatók formális és technikai képzése. Sok oktató hiányolja a hallgatókkal való kontaktust, ami a hallgatóknál is megjelenik. A problémák elkerülése végett célszerű, ha az oktatók előzetes technológiai tréningeken vesznek részt. A motiváció megfelelő rendszerét is ki kell építeni számukra. Szükséges, hogy legyenek online és interaktív fogadóórák. (Milyen az e-learning megítélése a könyvtár- és információtudományi tanszékek vezetőinek körében?; ref.: Koltay T.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról