SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Egy könyvtári 'közhasznú információs menedzser' ajánlásai (olvasóink szavazatára)
Címkék: együttműködés nem könyvtárakkal | innováció, szolgáltatásfejlesztés | kölcsönzés | marketing | San José Public Library | USA | emberi minőség |
Elizabeth Castaneda, a San José-i Közkönyvtár (SJPL) nyilvános tájékoztatási menedzsere a marketing módszereit édesanyja közösségi munkájából leste el. Először speciális projektkoordinátorként első generációs, alacsony jövedelmű középiskolás diákoknak segített bejutni a főiskolára, mivel ő maga is ilyen családból érkezett. Bármennyire szerette ezt, nagy rendezvényeket és koncerteket akart népszerűsíteni. Ekkor döntött úgy, hogy elvállal egy fizetetlen szakmai gyakorlatot a San Jose Downtown Association-nél. Ebből kommunikációs koordinátori állás lett, ahol 5 évig dolgozott. Megtanulta a webdesignt és a közösségi médiát, heti hírlevelet készített. Támogatta a San Jose belvárosában működő kisvállalkozásokat és rendezvényeket, és rendszeresen bemutatta azokat a közösségi ügyek műsoraiban.
Évekig dolgozott irodai alkalmazottként fiókkönyvtárakban, majd elvállalta a könyvtár kommunikációs részlegének vezetését. Marketing- és kommunikációs csapatuk jelenleg háromtagú, de bővítik. A közönséginformációs menedzser határozza meg a nagyobb kampányok jövőképét, kidolgozza a marketingstratégiákat, biztosítja a forrásokat, és vezeti a közönség bevonásával foglalkozó részleget. Utóbbi részei: a webes csapat, az önkéntesek, valamint a marketing és kommunikáció. A legsikeresebb könyvtári kampány a 2-Step Fine Forgiveness Program volt, amely a könyvtár első, egy hónapos visszavételi amnesztiaprogramja. A "2-Step" Fine Forgiveness koncepcióhoz kapcsolódva táncos videókat vettek fel (link ). Egy táncstúdióval működtek együtt. A könyvtár ügyfeleit és munkatársait is rávették a táncra. 31 nap alatt a késedelmes anyagok közel felét visszahozták. Több mint 12 000 ember vett részt a programban, és közel 64 000 dollárnyi késedelmi díjat töröltek A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a munkatársaik egy részével megértessék, amit marketingesként és kommunikátorként tesznek. Prezentációkat készítettek a személyzet számára, hogy lássák, hogyan fejlesztik a kampányaikat. Ezeket a munkatársak nagyra értékelik. A közösségi média segít új közönséggel kapcsolatba lépni. Partnerük a könyvtári alapítványuk, ahol most már a történetmesélés és a tartalomkészítés iránt elkötelezettek dolgoznak. A helyi sportcsapatokkal közös márkájú könyvtári kártyákat terveztek, hogy népszerűsítsék a könyvtári szolgáltatásokat a szurkolóik körében, és új közönséget vonzzanak a könyvtáraikba. (Ref.: Szabó Eszter) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |