Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Egy könyvtári 'közhasznú információs menedzser' ajánlásai (olvasóink szavazatára)

Elizabeth Castaneda, a San José-i Közkönyvtár (SJPL) nyilvános tájékoztatási menedzsere a marketing módszereit édesanyja közösségi munkájából leste el. Először speciális projektkoordinátorként első generációs, alacsony jövedelmű középiskolás diákoknak segített bejutni a főiskolára, mivel ő maga is ilyen családból érkezett. Bármennyire szerette ezt, nagy rendezvényeket és koncerteket akart népszerűsíteni. Ekkor döntött úgy, hogy elvállal egy fizetetlen szakmai gyakorlatot a San Jose Downtown Association-nél. Ebből kommunikációs koordinátori állás lett, ahol 5 évig dolgozott. Megtanulta a webdesignt és a közösségi médiát, heti hírlevelet készített. Támogatta a San Jose belvárosában működő kisvállalkozásokat és rendezvényeket, és rendszeresen bemutatta azokat a közösségi ügyek műsoraiban.

Évekig dolgozott irodai alkalmazottként fiókkönyvtárakban, majd elvállalta a könyvtár kommunikációs részlegének vezetését. Marketing- és kommunikációs csapatuk jelenleg háromtagú, de bővítik. A közönséginformációs menedzser határozza meg a nagyobb kampányok jövőképét, kidolgozza a marketingstratégiákat, biztosítja a forrásokat, és vezeti a közönség bevonásával foglalkozó részleget. Utóbbi részei: a webes csapat, az önkéntesek, valamint a marketing és kommunikáció.

A legsikeresebb könyvtári kampány a 2-Step Fine Forgiveness Program volt, amely a könyvtár első, egy hónapos visszavételi amnesztiaprogramja. A "2-Step" Fine Forgiveness koncepcióhoz kapcsolódva táncos videókat vettek fel (link ). Egy táncstúdióval működtek együtt. A könyvtár ügyfeleit és munkatársait is rávették a táncra. 31 nap alatt a késedelmes anyagok közel felét visszahozták. Több mint 12 000 ember vett részt a programban, és közel 64 000 dollárnyi késedelmi díjat töröltek

A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a munkatársaik egy részével megértessék, amit marketingesként és kommunikátorként tesznek. Prezentációkat készítettek a személyzet számára, hogy lássák, hogyan fejlesztik a kampányaikat. Ezeket a munkatársak nagyra értékelik. A közösségi média segít új közönséggel kapcsolatba lépni.

Partnerük a könyvtári alapítványuk, ahol most már a történetmesélés és a tartalomkészítés iránt elkötelezettek dolgoznak. A helyi sportcsapatokkal közös márkájú könyvtári kártyákat terveztek, hogy népszerűsítsék a könyvtári szolgáltatásokat a szurkolóik körében, és új közönséget vonzzanak a könyvtáraikba. (Ref.: Szabó Eszter)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról