Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Előny-e, ha egy könyvtáros kritikus / kritikai gondolkodó?

  • • A könyvtárban szabályok vannak
  • • Hol igen, hol nem
  • • Igen - az erőviszonyok függvényében
  • • Igen, mert az innováció feltétele
  • • Inkább várja ki a dolgokat
  • • Jobb, ha inkább együttműködő
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2021 | 2020 | 2019 | 2018 |
| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 |
| 2013 | 2012 | 2011 | 2010 |
| 2009 | 2008 | 2007 | 2006 |
| 2005 | 2004 | 2003 | 2002 |

2021



 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Eladó vagy értékesítő vagy a könyvtárban?

Az "eladók" jól tudják kezelni az ügyfelek által megfogalmazott igényeket. Az "értékesítők" viszont a még meg sem fogalmazott igényeket is képesek megválaszolni. A különbség az információszolgáltatásokban is tetten érhető, így a könyvtárakban is. Hiszen mindenki találkozott már olyan használóval, olvasóval, aki nem, vagy csak részlegesen tudta megfogalmazni igényét. Az eladói és értékesítői lét között az ügyfélismeret áll: ahogyan az Őfelsége pincére voltam c. filmben a felszolgálók már a vendég megjelenésekor igyekeznek megjósolni, mit is fog rendelni. (Az ügyfélismeretet biztosíthatja a sok éves tapasztalat, vagy - pl. a Google esetében - a keresési előzmények ismerete.)
A használói igény megismerésére alapul a használói probléma megoldására adott javaslat, azaz, a könyvtár ügyfélre szabott kínálata. Ennek minőségét az jelzi, ha a befogadó le tudja azt vetíteni saját életére. Egy MTMT-t (Magyar Tudományos Művek Tára) építő könyvtáros esetében üzenet lehet pl.: a kutató a majdani pályázati pénzek megszerzése érdekében kíván-e láthatóvá válni a hazai tudós közösség előtt. (Mert ha igen, akkor érdemes igénybe vennie a könyvtárost, mint kutatói-publikációs pályájának MTMT-beli rögzítőjét.)

A multinacionális vállalatok (vagy éppen kormányok) és a kisvállalkozások marketingkommunikációja közötti különbség az, hogy az előbbiek (jellemzően) stratégia mentén, az utóbbiak pedig inkább ad hoc, és gyakran érzelmek mentén kommunikálnak. Ha az előbbiek lehetőségeit akarjuk megragadni, akkor üzenetünk kommunikálását lépésekbe tudjuk rendezni. Például, hogy tudatosítjuk: az első üzenetem célja nem a végső siker learatása, hanem mondjuk, hogy elérjem: a felettesem/ügyfelem/főnököm akarjon velem leülni tárgyalni, elképzelésemet meghallgatni. Könyvtári vonatkozásban például: a nemhasználók számára megéri imázsüzeneteket készíteni, amelyek nem a könyvtár szolgáltatásairól, hanem pl. a könyvtárnak kúl voltáról szólnak. A részletekről - hogy milyen szolgáltatásokat vehet igénybe - akkor érdemes szólni, ha a megcélzott csoport tagja belépett az épületbe. Ilyen módon szegmentálni lehet a kommunikációt, pontosabbá tett célokhoz megfelelőbb eszközöket lehet találni.
E frontkommunikációs eljárásokról a Magyar Információbrókerek Egyesülete szervezésében März Rajmund (Training Hungary) beszélt az október 20-i webes tréningen.

Hírforrás: Magyar Információbrókerek Egyesülete
2020. október 20.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=elado_vagy_ertekesito_vagy_a_konyvtarban
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról