Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Elbutít a PowerPoint, ráadásul nem mérik a tanulási képességet

No most akkor ez szenzációhajhászás, vagy komoly? - merülhet fel a kérdés. - A Business Insider cikkének címe a népszerű prezentációkészítő használatának mellőzésére szólít fel. A cikkben azonban finomít: "A prezentációs diákra való túlzott támaszkodás azt a képzetet keltheti a hallgatókban, hogy nem szükséges könyvet olvasni, órákon részt venni, jegyzetelni és házi feladatot készíteni." - Nos igen, "a túlzott..." használat. A lehetséges negatív hatás okai:
- a szükségszerűen egyszerűsített diák (pontokba szedett gondolatok, egyszerű ábrák, szlogenek stb.) visszavetik az összetett gondolkodást
- a leegyszerűsített gondolkodás megnehezíti az olyan tanárok megértését, akik kifejtik a problémák összetettségét
- a hallgatók hajlamosak a diák anyagát megtanulni, ahelyett, hogy hagyományos, összetett gondolatokat tartalmazó szövegeket olvassanak.
Problémát jelent továbbá, hogy az egyetemek nem mérik a tanulási képesség szintjét. Így előfordulhat, hogy a hallgatók nem fejlődnek a tanulásmódszertanban a felsőoktatásban eltöltött éveik során (Ezt a Collegiate Learning Assesment link igazolta az USA egyetemistái között). E képesség elemei: elemző érvelés, kritikus gondolkodás, problémamegoldás és íráskészség.
Sajnos úgy tűnik: a tanulás legfontosabb ösztönzői csökkentik a hallgatók elégedettségét és viszont. Könnyen lehet ugyanis, hogy a hallgatók számára a könnyebb út hoz nagyobb elégedettséget. S amíg az egyetemek az elégedettséget és nem a tanulási képességet mérik, folytatódik a lefelé tartó spirál: alacsonyabb elvárások, kevésbé kemény munka, kevesebb tanulás. (ref.: MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:






Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 20.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
3200 fő

Olvasói létszám:
kb. 3500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás körött megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa

www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról